menu

UHasselt


Agenda

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

Masterclass How bad is bad retail for the costumer journey?

PRAKTISCH

18 nov 2015 17.00 uur - 21.30 uur


Urban City Antwerpen (Retail Detail) | Ankerrui 9 | 2000 Antwerpen


CONTACTPERSOON

dr. Katelijn QUARTIER

32-11-292113

katelijn.quartier@uhasselt.be


How bad is bad retail for the costumer journey?

Retail designers creëren beleving in een winkel waarmee ze de identiteit en het verhaal van het merk willen vertellen. Maar uiteindelijk heeft de klant altijd het laatste woord. Vanuit alle informatie en impulsen ervaart, beleeft en interpreteert de klant het geheel. Hoe wordt dit eindoordeel beïnvloed door het gedrag van het personeel en dat van andere klanten, en welke rol speelt het productaanbod?

In deze pop-up sessie worden deze aspecten (academisch) gekaderd door Katelijn Quartier (UHasselt) en Maka De Lameilleure (Flanders in Shape). Met de consumentenbril op kijken we hoe een (potentiële) klant een winkel ervaart en welke elementen en details het eindoordeel (negatief) bepalen.

Met behulp van tal van cases zal retail designer Luc Campo (zaakvoerder retail office) laten zien hoe het niet moet. Inge Verhaert (CEO Veritas) geeft ons een kijk in de evolutie die zij doorgemaakt hebben om tegenmoet te komen aan de noden van nieuwe consument.

Sprekers

  • academische sprekers:
    • dr. Katelijn Quartier | doceert & onderzoekt Retail design | faculteit Architectuur en kunst UHasselt
    • Maka De Lameilleure | algemeen directeur Flanders in Shape
  • consultant/designer: Luc Campo | medeoprichter en partner Retail Office
  • retailer: Ine Verhaert | CEO Veritas

 

Optioneel bezoek aan The Loop

Voor de start van de pop-up masterclass (16.00 uur) heeft u de mogelijkheid om The Loop te bezoeken (+ 50 € excl. btw).

 


Praktische info

  • Datum en uur: woensdag 18 november 2015 van 17.00-21.30 uur
  • Locatie: Urban City Antwerpen (Retail Detail) | Ankerrui 9 | 2000 Antwerpen
  • Kostprijs: 300 € excl. btw

 

Pop-up Masterclasses Advanced Retail Design

In het najaar van 2015 organiseert UHasselt | SEE drie nieuwe pop-up masterclasses rond actuele thema’s in retail design.

Meer inspiratie dus voor de deelnemers van de eerste Advanced Retail Design (ARD) edities. Maar meteen ook smaakmakers voor toekomstige ARD deelnemers. Of gewoon drie aparte sessies waar je als retailer, designer, (interieur)architect of marketeer inspiratie kan opdoen in de bijzondere setting van een speciale retailomgeving, voor de gelegenheid even ingericht als klas.
 
In het najaar van 2016 start de derde volledige ARD editie. Dit zijn zeven masterclasses en een inspiratietour in Antwerpen. In tijden van omni-channel focust ARD bewust op de kracht van de fysieke winkel.

Meer info