menu

UHasselt


Agenda

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

Masterclass Store- and storytelling

PRAKTISCH

14 okt 2015 18.30 uur - 23.00 uur


gloednieuwe Nespresso Boutique in Hasselt


CONTACTPERSOON

dr. Katelijn QUARTIER

32-11-292113

katelijn.quartier@uhasselt.be



Store- and storytelling

In deze eerste pop-up masterclass staat de ‘smoel’ van de winkel centraal. Retailers die vandaag het verschil maken, onderscheiden zich met een sterke identiteit en uitstraling. Maar wat betekent dit? Wat is store personality – hoe wordt dit gemeten? En op welke manier kunnen specifieke tekens en beelden in winkels gebruikt worden om deze persoonlijkheid vorm te geven? Anders gezegd, hoe leest een klant het winkelontwerp en hoe zet je dan het juiste neer om de persoonlijkheid en het verhaal van de winkel te brengen? Wim Janssens en Katelijn Quartier (UHasselt) vertellen je meer.

Nespresso komt toelichten hoe zij zorgen dat hun persoonlijkheid in elke detail vertaald is in de boutiques, website, producten, ed. We kunnen dit aan den lijve ondervinden in hun nieuwe boutique in Hasselt.


Sprekers

  • academische sprekers: 
    • prof. dr. Wim Janssens | hoofddocent marketing | faculteit Bedrijfseconomische wetenschappen UHasselt
    • dr. Katelijn Quartier | doceert & onderzoekt Retail design | faculteit Architectuur en kunst UHasselt
  • ontwerper: Will Erens | Creative director | Too many agencies
  • retailer: Jan Van Damme | Boutique Director Nespresso

 

Praktische info

  • Datum: woensdag 14 oktober 2015 van 18.30-22.00 uur
  • Locatie: gloednieuwe Nespresso Boutique in Hasselt  

Deze pop-up is volledig volzet. Inschrijven voor de andere pop-ups is wel nog mogelijk!

 

Pop-up Masterclasses Advanced Retail Design

In het najaar van 2015 organiseert UHasselt | SEE drie nieuwe pop-up masterclasses rond actuele thema’s in retail design.

Meer inspiratie dus voor de deelnemers van de eerste Advanced Retail Design (ARD) edities. Maar meteen ook smaakmakers voor toekomstige ARD deelnemers. Of gewoon drie aparte sessies waar je als retailer, designer, (interieur)architect of marketeer inspiratie kan opdoen in de bijzondere setting van een speciale retailomgeving, voor de gelegenheid even ingericht als klas.
 
In het najaar van 2016 start de derde volledige ARD editie. Dit zijn zeven masterclasses en een inspiratietour in Antwerpen. In tijden van omni-channel focust ARD bewust op de kracht van de fysieke winkel.

Meer info