menu

UHasselt


Nieuws

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

Nieuwe campagne UHasselt: Klaar? Actie!    17 feb 2012

17 feb 2012

Eerder dit jaar lanceerde rector Luc De Schepper de nieuwe marketingpositionering van de Universiteit Hasselt. Onze universiteit wordt voortaan naar voren geschoven als de instelling die studenten niet alleen academische competenties meegeeft, maar ook employability skills: vaardigheden die alles te maken hebben met de concrete realiteit waarin ze na hun studies beroepshalve terecht zullen komen. Daarmee wordt het universitair diploma van de UHasselt het ‘meest relevante’ diploma van de studiemarkt: een diploma dat kennis en actie (inzetbaarheid, toepasbaarheid) verzoent. Vandaar dan ook het nieuwe motto van de Universiteit Hasselt: ‘Knowledge in action’. Niet voor niets in het Engels, om de internationale ambities van onze universiteit te onderstrepen. De kersverse slogan slaat overigens ook op het wetenschappelijk onderzoek dat aan de UHasselt wordt verricht. Dit onderzoek schrijft zich meer dan ooit in in het wereldwijde innovatieweb, en ambieert een hoge mate van relevantie voor maatschappij en economie. Ook hier dus ‘Knowledge in action’.

Facebookactie voor de Generatie Y
Volledig in lijn met de nieuwe positionering en baseline van onze universiteit werd zopas het startsein gegeven van de rekruteringscampagne 2012-2013 van de UHasselt. En iedereen zal het geweten hebben. De campagne wordt namelijk opgebouwd rond een interactieve social media-applicatie. Studenten kunnen op een facebookpagina van de UHasselt zelf een filmpje aanmaken. Het filmpje is gebaseerd op de campagnefilm van verleden jaar, Life @ UHasselt. Alleen biedt onze applicatie de mogelijkheid om zélf de ster te worden in de UHasselt-movie! Vrienden en kennissen kunnen de filmpjes vervolgens ‘liken’. De allerbeste filmpjes worden later ingezet in bioscoop en op tv. Op die manier worden onze eigenste studenten de ambassadeurs van de UHasselt-campagne. Een campagne op het lijf geschreven van de Generatie Y! Nieuwsgierig? Surf dan naar www.facebook.com/uhasselt.

Albert Einstallone
Naast de facebookactie lanceren we in scholen, via digitale mailings en op de flanken van Lijnbussen een oproep om naar de infodagen van de UHasselt te komen. Deze oproep gaat gepaard met opvallende beelden en slogans die op een unieke manier ‘kennis’ en ‘actie’ versmelten tot één verrassend beeld. Over enkele weken zal iedereen ‘Albert Einstallone’ wel kennen, en zal ‘Stephen HawKing Kong’ uitgegroeid zijn tot een kaskraker. Watch out! Ook radio wordt dit jaar ingezet, om het imago van de UHasselt ook buiten de provinciegrenzen te boosten. De radioscripts spelen eveneens in op de ‘Knowledge in action’-dynamiek. Ze komen in de vorm van - niet toevallig - een filmtrailer. En daarmee is de cirkel van de campagne 2012-2013 rond.

Klaar voor de actie?