menu

UHasselt


Nieuws

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

UHasselt-student Thomas Vandeurzen onderzoekt supporterstrouw KRC Genk    4 mei 2012

4 mei 2012

Universiteit Hasselt en voetbal: ze hebben meer met elkaar te maken dan je zou denken. UHasselt-student Thomas Vandeurzen doet voor zijn masterproef namelijk onderzoek naar de supporterstrouw bij KRC Genk. Thomas studeert TEW aan de UHasselt, met als afstudeerrichting Marketing. Daarnaast is hij ook een fervent supporter van KRC Genk.  Thomas voert zijn masterproef uit onder leiding van prof. dr. Swinnen.

Voetbalwereld bekijken door marketing-bril
Thomas Vandeurzen geeft wat meer uitleg over zijn masterproef: “De werktitel is: ‘Het effect van het merkimago van een sportclub op supporterstrouw’. Ik onderzoek dus welke delen van een merk(imago) of een product een grote invloed hebben op supporterstrouw en hoe zich deze dan uit. Als voetballiefhebber en KRC Genk supporter leek me dit uiteraard een interessant onderwerp. Aangezien er op dit gebied nog niet veel onderzoek gedaan is, leek het mij ook een uitdaging om er meer over te weten te komen. Dit maakte de start misschien iets moeilijker door een gebrek aan gespecialiseerde literatuur. Maar het is wel een erg boeiende wereld en het is aangenaam om deze wereld te bekijken met marketing in het achterhoofd.”
 
Win een gesigneerd KRC Genk-truitje!
Via connecties van professor Swinnen kwam Thomas bij KRC Genk terecht. De club werkte onmiddellijk heel goed mee en bracht zelf ook ideeën aan voor het onderzoek. “Ik ben onder de indruk van de medewerking van KRC Genk en ook van de grote respons van de supporters,” voegt Thomas toe. Extra respondenten zijn natuurlijk steeds erg welkom. Ben je een KRC Genk-supporter en wil je graag deelnemen aan de korte enquête?
Surf dan even naar  https://survey.uhasselt.be/1112/KRCGenk/default.htm en maak kans op een gesigneerd KRC Genk-truitje! Je kan tot maandagmorgen deelnemen. Wij zijn alvast benieuwd naar de resultaten van het onderzoek!