menu

UHasselt


Nieuws

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

Universiteit Hasselt komt op straat    26 feb 2015

Universiteit Hasselt komt op straat
26 feb 2015

Je kunt er onmogelijk naast kijken: de UHasselt adverteert sinds kort in het straatbeeld met een opmerkelijke affichagecampagne. Doel: zoveel mogelijk studenten prikkelen om naar de infodagen op 7 maart, 28 maart en 25 april te komen. Langs gewestwegen worden grote billboards met intrigerende vragen (de intussen bekende Q’s) ingezet, maar ook op abribussen (de affiches aan bushokjes), op bussen van De Lijn en zelfs op enkele vrachtwagens wordt geadverteerd.

Met de ‘Q-campagne’ die twee jaren geleden in gang werd gezet, wil de UHasselt zich profileren als een universiteit die haar maatschappelijke rol in de regio opneemt met innovatiegericht onderwijs en onderzoek. Rector Luc De Schepper spreekt in dat verband van “return on intelligence”: kennis als hefboom voor maatschappelijke en economische ontwikkeling.

De positionering van “relevante universiteit” impliceert ook de verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk studenten uit de regio de kans te geven om hogere studies aan te vatten. Vandaar de keuze voor een brede outdoor rekruteringscampagne langs de weg, op abribussen, bussen van De Lijn én op enkele vrachtwagens. De aanwezigheid in het straatbeeld strookt met het imago van een universiteit die zich niet op haar campussen in Hasselt en Diepenbeek terugtrekt, maar die met beide voeten in de realiteit staat.

Onlinecampagne
De campagne beperkt zich overigens niet tot print. Ook online en op de sociale media steekt de UHasselt een uitnodigende hand uit naar scholieren én hun ouders om zo de interesse voor de UHasselt-infodagen (en de vernieuwde website) aan te wakkeren.