menu

UHasselt SEE


Universiteit Hasselt School of Expert Education

UHasselt SEE

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

Module Marketing & Strategie

Module Marketing & Strategie
PRAKTISCH

23 sep 2016 - 18.30 uur


Universiteit Hasselt

campus Diepenbeek

Agoralaan Gebouw D

3590 Diepenbeek


CONTACTPERSOON

Mevrouw Marleen CUPERS

32-11-268666

marleen.cupers@uhasselt.be



Inschrijven

Programma

Je kan de volledige module of enkele opleidingsonderdelen uitkiezen.

Opleidingsonderdeel Strategie – prof. dr. Nadine Roijackers (UHasselt) en Marc Van Gastel (FIT Agency)
De deelnemer verwerft inzicht in de verschillende manieren van strategisch denken. Verder komen de volgende onderwerpen aan bod: Strategische analyse, strategische opties en strategie formulering; strategische verandering en bijkomende processen; verschillende strategie typen op verschillende strategische niveau’s.

Opleidingsonderdeel Marketing – Wouter Faes (UHasselt) & Peter Forceville (Paretus)
De deelnemer zal marketing kunnen situeren in een strategisch kader en vertrouwd worden met marketingconcepten, -methodes en –technieken. Vertrekpunt zijn de uitingen van marketingbeleid en –strategie in consumenten- én B2B-markten. Beginselen van marketing en link met strategie; marketing research; marktanalyse en –segmentatie; marketing mix; marketing communicatie; marketing planning en controle.

Opleidingsonderdeel Human Resources Management (HRM) – Wout Van Impe (Mercuri Urval)
De deelnemers zullen met een business gerichte blik (strategie, markt, externe en interne bedrijfseconomische factoren) leren kijken naar HR en de impact leren managen van die bedrijfseconomische factoren op menselijk gedrag en dus op resultaten. De rode draad vormt de link tussen strategie en business HR. Tot de behandelde onderwerpen behoren: HR als business partner in een organisatie, de impact van veranderende bedrijfsomgevingen op de mens als succesbepalende factor, hoe professioneel gedrag ontleden, inzicht in de rol van manager/leider, gesprekstechnieken, wat is een goed team, evaluatie- en functioneringsgesprekken, enz. De klemtoon ligt voornamelijk op het aanreiken van een denkkader en breder referentiekader, het stimuleren van inzicht en ervaringsuitwisseling.

 

Kostprijs

Je hebt de mogelijkheid om in te schrijven voor:

1 module (= 3 opleidingsonderdelen) € 1.200 (excl. BTW)
1 opleidingsonderdeel € 500 (excl. BTW)

Per inschrijving heb je recht op twee examenkansen. Inbegrepen zijn de kosten voor syllabi (niet de handboeken), koffie en broodjes en de evaluatiesessies. Niet inbegrepen zijn eventuele externe activiteiten.

U kunt gebruik maken van de KMO-portefeuille voor gedeeltelijke betaling van het inschrijvingsgeld. Meer info >

 

Meer info

Inschrijven