menu

UHasselt SEE


Universiteit Hasselt School of Expert Education

UHasselt SEE

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

Pop-up masterclass 'New retail forms in a digitalizing world'

Pop-up masterclass 'New retail forms in a digitalizing world'
PRAKTISCH

28 okt 2015 17.00 uur - 21.30 uur


The Box | Vennestraat 127 | 3600 Genk


CONTACTPERSOON

dr. Katelijn QUARTIER

32-11-292113

katelijn.quartier@uhasselt.be


New retail forms in a digitalizing world

Omni-channel en online retail hebben de spelregels in het retaillandschap flink veranderd. Niks nieuws onder de zon dat de fysieke winkel toe is aan een nieuwe rol met een andere vorm.

Vanuit de insteek van de gehele customer journey wordt in deze pop-up sessie deze nieuwe rol belicht door Johannes Schoening  (Engelstalig) - vanuit een digitale insteek en Katelijn Quartier - met de insteek van nieuwe winkel typologieën.

Hoe kunnen, soms gekke, out-of-the-box ideeën leiden tot innovatieve winkeldesigns? Overtuigd dat de winkel een prominente schakel blijft in de retail keten, brengen designer Jo Peters (zaakvoerder Deusjevoo) en Emmanuelle Van loon (creatief talent) en gastheer van deze pop-up retailer Frank Maleszka (uitbater The Box) hun visie op de toekomst.

Sprekers

  •  academische sprekers: 
    • prof. dr. Johannes Schoening | docent informatica | faculteit Wetenschappen UHasselt  | Engelstalig
    • dr. Katelijn Quartier | doceert & onderzoekt Retail design | faculteit Architectuur en kunst UHasselt
  •  consultant/designer:
    • Jo Peters | zaakvoerder | Deusjevoo
    • Emmanuelle Van loon | creatief talent | Deusjevoo
  • retailer: Frank Maleszka | uitbater The Box | pop-up initiatief van Stebo

Praktische info

  • Datum en uur: woensdag 28 oktober 2015 van 17.00-21.30 uur
  • Locatie: The Box | Vennestraat 127 | 3600 Genk (pop-up initiatief van Stebo)
  • Kostprijs: 300 € excl. btw

 

Pop-up Masterclasses Advanced Retail Design

In het najaar van 2015 organiseert UHasselt | SEE drie nieuwe pop-up masterclasses rond actuele thema’s in retail design.

Meer inspiratie dus voor de deelnemers van de eerste Advanced Retail Design (ARD) edities. Maar meteen ook smaakmakers voor toekomstige ARD deelnemers. Of gewoon drie aparte sessies waar je als retailer, designer, (interieur)architect of marketeer inspiratie kan opdoen in de bijzondere setting van een speciale retailomgeving, voor de gelegenheid even ingericht als klas.
 
In het najaar van 2016 start de derde volledige ARD editie. Dit zijn zeven masterclasses en een inspiratietour in Antwerpen. In tijden van omni-channel focust ARD bewust op de kracht van de fysieke winkel.

Meer info