menu

Campusleven


Op de campus

Campusleven

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

BETALEN OP DE CAMPUS


Aan de UHasselt betaal je voor catering en printing/copying via het betaalsysteem PingPing. PingPing is geïntegreerd in je studenten- of personeelskaart. Je kunt betalingen uitvoeren zowel op de campus Hasselt en Diepenbeek (catering, printing/copying , vendingautomaten, onthaal, sport en VEDO fietsenverhuur). In het studentenrestaurant krijg je korting als je betaalt met deze kaart.

Hoe starten?

Je kaart is automatisch klaar om betalingen te doen.

Hoe herladen?

1. Met je Bancontact-MisterCash-kaart aan de PinPoint automaat op de Campus

De PinPoint automaat staat op campus Diepenbeek naast de Bancontact/MisterCash automaat in de grote straat van het Hoofdgebouw D en in Hasselt tegenover de drankenautomaten in de centrale hal van de Oude Gevangenis. Het geld is onmiddellijk beschikbaar op je PingPing rekening. Er zijn hier geen administratiekosten aan verbonden. Aan de PinPoint automaten kun je opladen via Bancontact/Mister Cash.

2. Online via www.pingping.be/uhasselt

Je dient éénmalig aan te loggen bij www.pingping.be/uhasselt en daar een wachtwoord aan te maken. Surf naar de site en klik dan op de knop "Wachtwoord vergeten". Vul daar je studentennummer/personeelsnummer in. Dan krijg je een mail met een unieke link om je wachtwoord aan te maken.

Ga naar de website en log in met je studentennummer/personeelsaccount en je zelf gekozen wachtwoord. Klik op de knop "Opwaarderen".

Hoe je saldo en verrichtingen beheren?

Om je verrichtingen en saldo te beheren dien je te surfen naar de website www.pingping.be/uhasselt. Log aan met je studentennummer/personeelsaccount en je zelf gekozen paswoord. Klik op "Mijn transacties" voor een detail van je verrichtingen.

Hoe betalen met PingPing?

Betaal aan de kassa van het restaurant, aan de printer/kopieermachine en aan de snoep- en drankautomaten. Betaal ook kleine bedragen aan het onthaal, voor sportactiviteiten of bij VEDO fietsenverhuur.

1. Kassa: studentenkaart/personeelskaart over de PingPing lezer halen om te betalen en je korting te krijgen.    
2. Printer/Kopieermachine: studentenkaart/personeelskaart over de lezer halen om sessie te starten. Op het einde van de sessie wordt er afgerekend.
3. Snoep/Drankautomaten: studentenkaart/personeelskaart over de lezer halen en je keuze maken.
4. UHasselt onthaal, Sport en Vedo: studentenkaart/personeelskaart over de lezer halen om te betalen.

Wat te doen bij verlies van je kaart?

Deactiveer je kaart onmiddellijk bij verlies van je kaart. Zo kan niemand nog betalingen doen met je kaart.

Ga naar www.pingping.be/uhasselt en log in.  En klik op de knop "kaart blokkeren". Volg de verdere stappen.

Een gedeactiveerde kaart kan NIET meer opnieuw geactiveerd worden om veiligheidsredenen. In dit geval moet je op het studentensecretariaat een nieuwe studentenkaart (met een nieuw nummer) laten aanmaken. Deze zal automatisch worden geactiveerd voor jouw account.

Hoe kan ik saldo aan mijn Pingping beurs toevoegen?
Je tegoed kan je zowel online opwaarderen, als bij een fysiek PinPoint oplaadpunt. Zie "Hoe herladen" in tabblad "Algemeen".

Wat moet ik doen als het opwaarderen niet lukt?
Als het je niet lukt om tegoed naar je PingPing op te waarderen, dan kun je contact opnemen met de PingPing support via het formulier "Contact" na het aanloggen in PingPing.

Kan ik alleen mijn UHasselt kaart koppelen aan mijn PingPing?
Ja. Enkel je studentenkaart wordt automatisch gelinkt aan je PingPing beurs.

Wat gebeurt er met mijn saldo bij verlies of diefstal van mijn kaart?
Bij het opwaarderen van je tegoed wordt het saldo in een digitale beurs geplaatst (en dus niet op de kaart zelf). Dit betekent dat het tegoed gekoppeld is aan jouw persoonlijke account en op je beurs blijft staan bij verlies of diefstal van je kaart. In geval van verlies of diefstal van de kaart adviseren wij je wel om zo snel mogelijk de kaart van je Pingping te ontkoppelen. Dat kan door in te loggen op de PingPing website en 'kaart blokkeren' te kiezen of bij de kaartlezer aan de multifunctionele printers via de optie 'ontkoppelen pas van uw login account'.

Kan ik bijhouden wat ik uitgeef?
Via de  Pingping  website kan je je transactiehistorie bekijken. Je kunt precies zien wanneer en hoeveel je betaald en opgeladen hebt. Zie "Hoe je saldo en verrichtingen beheren?" in het tabblad "Algemeen".

Wat is het minimumbedrag dat ik naar mijn PingPing kan laden?
Het minimale bedrag dat je naar je Pingping beurs kan laden is tien euro.

Waarom kiest UHasselt voor een gesloten betaalsysteem?
De Belgische bankenwereld heeft nog steeds geen uniform betaalsysteem voor snelle betalingen. Dat maakt het bijvoorbeeld erg lastig om internationale studenten een eenduidige oplossing op onze campus te bieden. Een gesloten betaalsysteem lost dat op en is bovendien een veilige oplossing.

Hoe zit het met mijn privacy?
Universiteit Hasselt werkt samen met een externe organisatie voor dit gesloten betaalsysteem (Alfa-Zet). Deze organisatie krijgt geen toegang tot jouw persoonsgegevens. Alleen jouw UHasselt account, de hoogte van het tegoed en het gekoppelde kaartnummer zijn bekend in PingPing. Alfa-Zet beheert PingPing maar kan deze gegevens van jou niet zomaar inzien.

Hoe veilig is het nieuwe systeem?
Alfa-Zet, de externe organisatie die PingPing beheert, garandeert de veiligheid van jouw geld. Het geld dat op jouw PingPing beurs staat wordt beheerd door de organisatie Alfa-Zet. Universiteit Hasselt kan niet aan jouw geld komen.

Kan ik het tegoed in mijn PingPing terugstorten naar mijn betaalrekening?
Je kunt je geld op ieder door jou gewenst moment vanuit je PingPing beurs laten terugstorten naar je zichtrekening. In verband met de administratiekosten worden bedragen lager dan 2,50 Euro niet gerestitueerd.
Ben je klaar met studeren of werken bij Universiteit Hasselt dan kun je het bedrag dat op je PingPing beurs staat binnen 30 dagen terugstorten naar je eigen betaalrekening. Let op! 30 dagen nadat je relatie met onze universiteit eindigt, verloopt jouw UHasselt  account, waardoor inloggen in PingPing niet meer mogelijk is.

Hoe kan ik het tegoed in mijn PingPing terugstorten naar mijn betaalrekening?
Log in op PingPing en klik op de knop “Teruggave”. Volg de aangegeven procedure.

Verdient UHasselt geld aan het nieuwe betalingssysteem?
Nee. Het geld dat jij plaatst in je Pingping wordt beheerd door een aparte organisatie, Alfa-Zet waar UHasselt niet bij kan. Er wordt geen rente over het geld opgebouwd en er wordt niet met het geld belegd. Het is en blijft jouw geld zolang je het niet hebt besteed.

Zijn wij de enige onderwijsinstelling die met dit systeem werkt?
Neen, ook op de PXL Hogeschool is hetzelfde systeem actief, in samenwerking met de UHasselt. Verder wordt ditzelfde betaalsysteem ook gebruikt aan de UGent.

Kan ik met mijn Uhasselt kaart/beurs betalingen doen op de PXL Hogeschool?
Ja. De betaalsystemen van de 2 instellingen zijn gelinkt. Je kan dus met een UHasselt-kaart gaan betalen aan de PXL en omgekeerd.

Waar kan ik terecht met vragen of opmerkingen over het betaalsysteem?
Als het je niet lukt om tegoed naar je Pingping beurs op te waarderen, of als je andere praktische problemen hebt bij het gebruik, dan kun je contact opnemen via het formulier na het inloggen op www.pingping.be.

Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen?
Dan kun je contact opnemen met de Helpdesk UHasselt. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.
E-mail: helpdesk@uhasselt.be - Telefoon: 011/26.81.31