menu

Toegepaste economische wetenschappen


Toegepaste economische wetenschappen

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

MASTER OF MANAGEMENT

De Master of Management is een eenjarige internationale masteropleiding (in het Engels). Dit geïntegreerd managementprogramma is niet enkel geschikt voor bedrijfseconomische studenten, maar ook voor academische masterstudenten in niet-economische opleidingen, zoals ingenieurswetenschappen, rechten, psychologie… In deze opleiding worden twee specialisaties aangeboden: Management Information Systems (MIS) en International Marketing Strategy (IMS). Aangezien het programma in het Engels verloopt, trekt deze master ook heel wat internationale studenten aan.

Management Information Systems (MIS)

In deze specialisatie focus je op het beheersen van informatiesystemen in ondernemingen. Het doel van informatiesystemen is het ondersteunen van beslissingen en het coördineren, beheren, analyseren en visualiseren van informatie. Afgestudeerden zijn klaar voor functies als business analists, consultants…

International Marketing Strategy (IMS)

In deze specialisatie zoom je in op (business-tobusiness) marketing en strategie in een internationale context. Deze specialisatie gaat dieper in op de marketingstrategie, processen en relaties tussen organisaties, meer expliciet in een internationale context.

Beroepsmogelijkheden

Afgestudeerden van dit programma komen terecht in managementfuncties verspreid over de hele wereld. Alumni Management information Systems worden o.a. ICT-consultants of ICT-projectmanagers. Alumni International Marketing Strategy komen eerder terecht in marketing management functies in high-tech multinationals.

website Master of management