menu

TTO - Bedrijf en regio


Actueel

TTO - Bedrijf en regio

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

Bedrijven op jacht naar talent op tiende editie Limburgse Jobbeurs    25 nov 2016

Bedrijven op jacht naar talent op tiende editie Limburgse Jobbeurs
25 nov 2016

Meer dan 60 bedrijven kwamen op 22 november tijdens de Limburgse Jobbeurs speuren naar toekomstige werknemers. De ‘professionele talentenjacht’ trok enkele honderden studenten, doctorandi en alumni naar campus Diepenbeek. Op het programma stonden ook workshops rond solliciteren en ‘personal branding’ op sociale media. De Limburgse Jobbeurs – dit jaar aan de tiende editie toe – is een organisatie van de UHasselt en Hermes Alumni.

De Limburgse Jobbeurs is voor bedrijven zowat de enige kans om kennis te maken met honderden (master)studenten, doctorandi en alumni uit deze regio. “Aan de UHasselt willen we studenten méér laten leren dan wat er in de cursussen staat, om zo de sprong naar de arbeidsmarkt te vergemakkelijken. Daarom hameren we in onze opleidingen niet enkel op kennis, maar ook op vaardigheden. Daarom vinden we het belangrijk dat er intense contacten zijn met de praktijk. De Limburgse Jobbeurs past perfect in dat opzet”, aldus rector Luc De Schepper.

De Limburgse Jobbeurs is de grootste in zijn soort in de provincie. Meer dan 60 bedrijven uit heel België – waaronder Proximus, Jessa Ziekenhuis,  AG Insurance, BDO, Janssen en Nike – kwamen op campus Diepenbeek speuren naar al dat hoogopgeleid talent. “Ook dit jaar brachten we bedrijven specifiek op zoek naar ingenieurs, samen op één plek: de Tech Corner. Daar konden ze ook hun producten demonstreren”, zegt Michel Ruland van Hermes Alumni.

Sociale media
Ruim 500 jongeren bezochten de infomarkt, waar ze met al hun vragen terechtkonden en/of een praatje konden slaan met potentiële werkgevers. Ook populair waren de workshops waarin deelnemers onder meer leerden hoe ze een goed CV en motivatiebrief moeten opstellen. Of te weten kwamen hoe ze hun droomjob te pakken kunnen krijgen en hoe ze moeten onderhandelen over hun eerste loon. En ze ontdekten alle do’s en don’ts van ‘personal branding’ op sociale media.

Jobdate
Op 14 maart 2017 wordt er overigens nog een ‘vervolg’ aan de Limburgse Jobbeurs gebreid. Tijdens de Limburgse Jobdate kunnen werkgevers en jongeren in een wat intiemere setting speeddaten. Daarvoor gebruiken ze de Conversation Starter – een app ontwikkeld door (UHasselt-alumni) Niels Peetermans en Rutger Bevers.

www.jobbeurs.net