menu

IMEX


IMEX

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

INHOUD

Programma

 

Module 1: Internationalisatie als strategische keuze

Doel: Zelf nadenken over de toekomst van het bedrijf.

Inhoud:

  • Internationalisatie als strategische keuze
  • Marktselectie en waardepropositie
  • Partnerselectie

Docent: Prof. dr. Piet Pauwels, UHasselt en UHasselt SEE

 

Module 2: Partners, supply chain, financiering en juridische aspecten van je internationale groei

Doel: Producten naar de markt brengen en hiertoe de juiste experten selecteren, dialoog voeren en hefboom creëren.

Inhoud:

  • Supply Chain
  • Financiering groei, fiscale en juridische aspecten
  • Partnerselectie

Docent:

  • Patrick Gilis en Jos Joos, KPMG
  • Sam Sluismans, Kristof Cox en Walter Meurs, Deloitte en Deloitte Fiduciaire

 

Module 3: Cultuur, marketing en onderhandelen

Doel: Vertalen van de strategische en marketingkeuzes naar de praktijk.

Inhoud:

  • Cultuurverschillen en onderhandelen
  • Capita selecta:
    • Communicatie
    • Prijszetting en -beheersing, innovatie en differentiatie
    • E-marketing en automated marketing
    • Account-management en CRM
    • Big data

Docent:

  • Luc De Haes, Leuvion
  • Pol Vanaerde, VanaerdeConsulting en European Pricing Platform
  • Hans Mampaey, Yonego

 

Bovenstaande wordt aangevuld met praktijksprekers - ondernemers met concrete business cases, eigen ervaringsuitwisseling en caseverwerking en ruimte voor zelfreflectie en klankbord.

Praktische info >