menu

Postgraduaat Bedrijfskunde


Postgraduaat Bedrijfskunde

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

GETUIGENISSEN

Deelnemers aan het woord

"Het postgraduaat Bedrijfskunde is goed te combineren met een full time baan door zijn modulaire opbouw en praktijkgerichte aanpak. Docenten, die zeer toegankelijk zijn, komen uit bedrijfsleven, advocatuur of hebben hun sporen verdient binnen de academische wereld waardoor de stof duidelijk en helder overgebracht wordt op de student.

Het studiemateriaal werd per les in praktische hand-outs klaargelegd in een voor onze studiegroep bestemde kast. Ook is een groot voordeel dat je ervoor kunt kiezen om binnen een jaar af te ronden of in 2 jaar. Aangezien ik op vrijdagavond vaak vanuit mijn werk direct naar Diepenbeek afreisde was het erg prettig dat je daar ontvangen werd met een broodje, koffie en water."

Guido Heijnen, Business Line Manager bij Creemers Compressors B.V.
Deelnemer Bedrijfskunde 2015-2016

 

 

 

 

Docent aan het woord

“Voor een docent zijn natuurlijk alle studenten interessant, maar in het postgraduaat Bedrijfskunde hebben de deelnemers een vaak heel uiteenlopende achtergrond. Er zijn mensen uit het bedrijfsleven, mensen uit de overheidssector, ondernemers, … . Plannen, KPI’s, dashboards betekenen iets anders in deze verschillende settings. Dat levert boeiende discussies op wanneer het gaat over strategie. Op een bepaald moment werd de vraag gesteld: 'hoe ga je om met bedrijfspartners?' Velen hadden het over samenwerking, vertrouwen, op gelijke voet staan terwijl een andere deelnemer toegaf dat hij graag altijd de touwtjes in handen hield. De verschillende achtergronden van de deelnemers zorgt voor een andere kijk, verdeelde meningen maar dat maakt het net zo interessant. Ik kan deze opleiding dan ook aanraden aan iedereen die openstaat voor nieuwe ideeën en zijn blik wil verruimen.”

Nadine Roijakkers is professor Strategie en Innovatie bij de Universiteit Hasselt. Allianties, netwerken, KMO coaching en open Innovatie zijn haar specialiteiten. Nadine doceert het vak ‘Strategie’ in de module Marketing en Strategie bij Bedrijfskunde.