menu

Relatie- en Communicatiewetenschappen


Relatie- en Communicatiewetenschappen

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

PROGRAMMASTAF


Hieronder kunt u de docententeam van het postgraduaat Relatie- en Communicatiewetenschappen 2016-2017 terugvinden.

 

 

     

Wendy Gettemans is Master in de agogische wetenschappen heeft haar aggregaat hierin behaald. Daarnaast behaalde ze het postgraduaat in de Familiale Bemiddeling, en is ze actief als bemiddelaar. Momenteel werkt ze als adjunct van de directeur (taalondersteuner) bij de Vlaamse Gemeenschapscommissie en combineert ze dit met een job als praktijkassistent aan de Universiteit Hasselt. Ze doceert gedragswetenschappelijke vakken waaronder communicatievaardigheden & groepsdynamica.

 

Anne-Marie Frisque is arts (K.U.Leuven) en psychotherapeute (oa. oplossingsgerichte systeemtherapie Korzybski instituut.) Zij is de oprichter van het Stresslabo, waar ze managers en werknemers in stressituaties coacht en groepstrainingen in stressmanagement, zelfmanagement en oplossingsgericht coachen geeft. Verder is dr. Anne-Marie Frisque medewerker bij de aanvullende opleiding psychosomatiek en stress voor huisartsen van Domus Medica (Wetenschappelijke vereniging Vlaamse huisartsen). Meer info via Stresslabo

 

Hilda Martens is professor emeritus personeelsbeleid en organisatiepsychologie aan Universiteit Hasselt en doet onderzoek naar Diversiteit en Leeftijdsbewust Personeelsbeleid. Zij kiest voor actie-onderzoek, consultancy en coaching in organisaties waarbij ze focust op processen, beleid en systemen waardoor medewerkers betrokken en gemotiveerd aan de eigen en de organisatiedoelstellingen werken. Ze is doctor in de sociale wetenschappen, master in pedagogische en in familiale en seksuologische wetenschappen. Hilda is tevens docente in de UHasselt SEE opleidingen OpenBordersMBA, Management in de Sociale Economie, en Milieucoördinator niveau A.

 

Ilse Vanderstukken is werkzaam als lector HRM aan het departement Social Work Hogeschool PXL. Zij is oud-student van de Universiteit Hasselt en behaalde het diploma handelsingenieur in 1989. Vanuit haar ervaring met de werking van organisaties op Vlaams en internationaal niveau gaat haar interesse uit naar het valideren en waarderen van het menselijk kapitaal binnen organisaties. Het gedrag van medewerkers binnen een organisatie werkzaam is van vitaal belang voor organisaties. Organisaties die de evenwichtsoefening van de strategische eenheid durven aangaan zullen ongekende resultaten boeken met hedendaagse uitdagingen zoals innovatie, diversiteit, globalisering en ethiek. Zij werkt als gecertificeerd trainer binnen dit programma rond de kernkwadranten van Daniël Ofman, auteur van het boek “Inspiratie en Inzet in Organisaties” zie www.corequality.nl

 

Karen Van den Broeck is Master in Gezinssociologie en Master in het Ziekenhuisbeleid. Aanvullend volgde ze de postacademische opleidingen Personeelsmanagement en Total Quality Management en het postgraduaat seksuologische hulpverlening. Ze heeft een 15-tal jaren ervaring als trainer-consulent in de zorgsector vanuit de KU Leuven, het VIK en VOCA, Training & Consult. Daarnaast was ze vanuit IDEWE een tiental jaren actief als coach, adviseur, trainer en bemiddelaar bij werk gerelateerde problemen zoals stress, burnout, communicatieproblemen, leidinggeven en conflicten. Ze werkt ook nog als relatiecoach. Ze heeft nu haar eigen zelfstandige praktijk. 

 

Marina Vaes is Master in Klinische Psychologie en Master in Familiale en Seksuologische Wetenschappen van opleiding. Zij is academisch verantwoordelijke van het postgraduaat Relatie- en Communicatiewetenschappen en lector aan de Universiteit Hasselt. Zij doceert aan economiestudenten ondermeer Algemene Psychologie, Jeugdpsychologie, Consumentengedrag en Communicatie.

 

Rudi Timmermans is van opleiding arbeids-, organisatie- en gemeenschapspsycholoog heeft meer dan 15 jaar ervaring als HR- manager bij een multinational. Hij vervolmaakte zich o.a. via de 2 postacademische opleidingen Human Resources Management en CIGO (consultancy in groepen en organisaties) aan de Universiteit Hasselt-Leuven. Sedert 2007 werkt hij als zelfstandig consultant. Hij combineert dit met een deeltijdse job als gastprofessor aan de sociale hogeschool van HUB-Ehsal (Brussel). Hij heeft een sterk geloof in proces-consultancy en is bezield door het “ontwikkel-en groeiproces” van individuen, groepen en organisaties. Hij werkt hier rond vooral op basis van kwaliteiten en krachten van mensen en organisaties en verbindt dit met de noodzakelijke “leiderschapscultuur”. Meer info via Evenwicht

 

Sven De Weerdt is leiderschapsontwikkelaar aan de UZ Leuven en is als gastdocent verbonden aan de UHasselt (Biomedische Wetenschappen), actief in het postacademisch HR Leadership programma en het OpenBordersMBA. ​Hij is ook lid van de raad van bestuur van Stichting Lodewijk de Raet (Kwadraet) en ​hij ​heeft een kleine praktijk als zelfstandig procesbegeleider en coach. ​Sven is doctor in de psychologie (KULeuven) ​en​ volgde het postacademisch MATRIX programma​. Hij​ schreef en schrijft over professionele ontwikkeling en leiderschap (Dansen met de Wereld. Psychologie van de Ontmoeting - Cocreatief Leiderschap. Mierenspel - Relationeel organiseren: Samen werken en leren in en tussen organisaties - Identiteitsleren als relationeel proces. Professionele ontwikkeling in de organisatiekunde), geïnspireerd door de boeddhistische psychologie. Meer info via Metison

 

Bernadette Claes is master in de Sociaal Culturele Agogiek en postmaster in Cultuur en Communicatie. Aanvullend volgde zij de opleiding Matrix, coachen en leiden in verbinding in dit huis. Zij is werkzaam als preventieadviseur psychosociale aspecten bij CLB Externe Preventie. In deze functie staat zij zowel werkgevers als werknemers bij om te komen tot een psychosociaal gezonde win-win. Naast deze kerntaak geeft zij opleidingen binnen allerhande thema’s gelinkt aan psychosociaal welzijn: stress & burn-out, omgaan met agressie, omgaan met conflicten, bemiddeling, alcohol-, drugs- en medicatiebeleid en verzuim. In bijberoep staat ze leidinggevenden bij in hun vraagstukken en helpt ze hen verder te ontwikkelen in hun zelfleiderschap.