menu

Help studenten


Infrastructuur

Aankoop laptop 2016-2017

Universiteit Hasselt - Knowledge in action

INBEGREPEN EXTRA'S

Naast de laptop zelf is in het aanbod ook een service pack inbegrepen.

Dit service pack omvat het volgende:

  • Een extra verzekering tegen accidentele beschadiging en diefstal voor het eerste jaar.
  • Een identificatiesticker (met het UHasselt-logo en een unieke beveiligingscode) dat een beveiliging biedt tegen diefstal.
  • De installatie van het toestel met Windows 10, inbegrepen het Windows Defender anti-viruspakket.

 

Studenten hebben de keuze uit 2 mogelijkheden voor het legaal gebruik van Microsoft Office 2016:

1. Installeren van gratis licentie van Microsoft Office op je laptop

Het gaat hier om een gratis licentie van de laatste versie van Microsoft Office voor studenten, met een gebruiksrecht van Microsoft Office Professional, enkel geldig zolang je ingeschreven bent als student aan de UHasselt.

Volg volgende stappen om deze gratis versie van Office Professional te installeren op je laptop::

Je kan dit voor maximaal 5 pc's/laptops doen met deze licentie.

Voor uitgebreide instructies kan je dit document downloaden.

 

2. Upgrade naar definitieve versie van Microsoft Office

Je kan ook een volwaardige, officiële en gepersonaliseerde licentie aankopen voor slechts € 73. Meer info bij accessoires.

 

Veel gestelde vragen omtrent het service-pack en licenties

Wat houdt de 3 jaar uitgebreide Next Business Day On-site garantie én deze extra verzekering juist in?

Het gaat hier om een garantie gedurende 3 jaar, next-business day on-site international. Dit betekent dat bij hardware-defecten de laptop de volgende werkdag door een technieker ter plaatse bij de klant (thuis of op kot of op de campus of op elk opgegeven adres) wordt hersteld, zelfs indien de laptop zich in een ander land bevindt (internationaal).
Wij raden echter aan om in het geval van een hardware probleem contact op te nemen met de helpdesk van de Universiteit Hasselt op het nummer 011/26 81 31. Zo kan u een afspraak maken met onze on-site HP-technieker. U kan echter ook zelf contact opnemen  met de HP-helpdesk 078/600 600, met het serienummer van de laptop bij de hand. Dit bevindt zich aan de achterkant op een sticker.
Uitgesloten van deze standaard waarborg is schade die het gevolg is van accidentele beschadiging (bijvoorbeeld duidelijk laten vallen van de laptop) en/of diefstal van de laptop.

Juist om deze extra schadegevallen ook te dekken wordt er door de Universiteit Hasselt een extra verzekeringscontract hiervoor afgesloten bij de firma Ethias.
Deze extra verzekering is enkel gedekt voor het eerste jaar. In geval er beroep wordt gedaan op deze verzekering geldt er een vrijstelling (door de verzekerde te betalen) van € 124,00 per schadegeval, verhoogd tot € 248,00 voor de schade inzake "verlies en verdwijning".
 

Waarom een identificatiesticker?

een identificatiesticker (met het UHasselt-logo en een unieke beveiligingscode) is juist verplicht om die extra verzekering bij Ethias te kunnen afsluiten. Dit biedt een betere bescherming voor de laptop tegen diefstal. De beveiligingscode op de sticker wordt door UHasselt aan Ethias doorgegeven, zodat de laptop na diefstal misschien kan teruggevonden worden.
 

Waar vind ik mijn individueel aangekochte licentiecodes (de product-keys) van Windows 10?

Elke laptop heeft dus een definitieve licentie voor een Windows 10.

Als u een Microsoft Desktop pakket heeft aangekocht vindt u de licentiecodes op het intranet in "mijn studentendossier" links onder "gegevens aangekochte laptop".
 

Welke support is voorzien door de helpdesk op de UHasselt laptop?

Voor de support wordt er een onderscheid gemaakt tussen hardware en software problemen.
In het geval van een hardware probleem dient de student contact op te nemen met de helpdesk van de Universiteit Hasselt op het nummer 011/26 81 31. De student kan ook zelf contact opnemen met de HP-helpdesk op het nummer 078 / 600 600, met het serienummer van de laptop bij de hand. Dit bevindt zich aan de achterkant op een sticker.
De UHasselt Helpdesk (team CID) biedt voor de studenten een standaard software-support, namelijk herinstallatie van de Windows 10 Home image en oplossing van connectieproblemen naar het UHasselt draadloze netwerk. De student blijft op elk moment uiteraard zelf verantwoordelijk voor het hebben van een backup van zijn/haar data.
 

Waarom zijn de Operating System CD en de Driver Recovery CD niet meegeleverd bij de laptop?

Vermits de aangekochte versie van Windows bij de laptop zelf de Windows 10 Home is, heeft het geen zin om deze CD's mee te leveren. Ze zouden enkel voor verwarring zorgen vermits ze niet de voorgeïnstalleerde UHasselt Windows 10 Home zouden restoren, maar wel Windows 10 Home met HP fabrieksinstellingen. Vandaar dat de UHasselt helpdesk in lokaal C8 indien nodig instaat voor de herinstallatie van de Windows 10 Home image (bij een crash van Windows...).