Inschrijven, hoe gaat dit precies?
Als je je voor de eerste keer inschrijft aan de UHasselt, dan doe je dat in twee stappen. Heb je echter geen diploma secundair onderwijs uit Vlaanderen of VWO-diploma of Nederlandstalige propedeuse uit Nederland of wil je je inschrijven voor een Engelstalige masteropleiding, vraag dan eerst toelating aan.
Stap 1: de voorinschrijving
Voorinschrijven is verplicht en doe je online. Dit kan je doen waar en wanneer jij maar wil, thuis in de zetel, onderweg naar een festival, of terwijl je wacht op de bus. Jij kiest. Dit kan vanaf 1 februari t.e.m. 1 oktober 2019 (voor academiejaar 2019-2020).
Via deze link kan je je voorinschrijven:
Stap 2: definitief inschrijven
Vanaf 28 juni 2019 kan je je ook definitief inschrijven.
Waar is dat? Aan de inschrijfbalie in de Oude Gevangenis op campus Hasselt.
Wanneer? Iedere werkdag van 9.00 tot 16.00 uur en dit van 28 juni tot en met 10 juli en terug vanaf 19 augustus tot en met 1 oktober. We zijn ook open op zaterdag 6 juli en zaterdag 7 september van 9.00 tot 12.00 uur. We sluiten van 11 juli tot en met 18 augustus.
Vergeet volgende dingen zeker niet mee te brengen:
• een kopie van je diploma secundair onderwijs
• je identiteitskaart;
• enkel als je je voor geneeskunde wil inschrijven: het attest van slagen voor het toelatingsexamen arts en tandarts
Hoe en wanneer moet ik mijn studiegeld betalen?
Bij je definitieve inschrijving betaal je een voorschot. Betalen doe je met bancontact. In de loop van november ontvang je een afrekening voor het resterende saldo.
Het studiegeld voor 2019-2020 bestaat uit een vast bedrag aangevuld met een bedrag per opgenomen studiepunt.
Indien je 60 studiepunten opneemt in 2019-2020, betaal je:
€ 938,80 als niet-beursstudent.,
€ 494,80 als bijna-beursstudent en
€ 110,80 als beursstudent.
Is er iets niet duidelijk?
Je kan ons ook altijd bellen of e-mailen.
E: studentenadministratie@uhasselt.be
T: + 32(0)11 26 81 00