Innovatief onderwijsproject fac. IIW en WET: ViNuS (Onderwijs)

Om ingenieursstudenten op te leiden tot het veilig kunnen opereren in een nucleaire of medisch-nucleaire omgeving ontwikkelt de opleiding Nucleaire Technologie in samenwerking met de opleiding informatica (Expertise Centre for Digital Media) in het ViNuS IOP-project een Virtual Reality trainingsomgeving waarin studenten geconfronteerd worden met de risico's en gevolgen van genomen beslissingen en waarin ze leren op een gefundeerde manier beslissingen te nemen. De VR-omgeving vormt een krachtig tool om handelingen in nucleaire sites of labo's voor te bereiden en laat toe om de barrières tussen labo en industriële praktijk te overbruggen. Via de VR-omgeving worden studenten uit het secundair op een veilige manier geconfronteerd met de (medische-) nucleaire realiteit en de hiermee verbonden veiligheidscultuur.

01 september 2020 - 31 december 2022