Project R-11980

ONDER STOOM: ONDERsteun Slaagkansen van STudenten via Online lesmateriaal Op Maat (Onderwijs)

Ondanks de ijkingstoets en de jarenlange ervaring met het verschil in vooropleiding is het moeilijk of zelfs onmogelijk om de slaagkans van een individuele student in de opleiding Industriële Wetenschappen te voorspellen. Ondanks de studentgerichte aanpak en de impliciete en expliciete druk van vroege examens in kwartiel 1 maken grote groepen studenten te weinig gebruik van het studie-ondersteunend aanbod zoals opfriscursussen, toegankelijke docenten en facultatieve lessen. Doel van dit project is om online materiaal te ontwikkelen en studenten te stimuleren om hiervan gebruik te maken zodat ze onder stoom komen en met hogere slaagkansen doorstromen naar de hogere jaren.

01 september 2021 - 31 januari 2024