Onderzoek naar en implementatie van mogelijkheden voor stromend, schoon water voor Ndhole Primary School en omliggende gemeenschap. (Onderwijs)

Ndhole Primary School, een openbare instelling, in het door droogte geteisterde westen van Kenia, Karachuonyo kiesdistrict, Homa Bay County, Kenia, ligt midden in een plattelandsgemeenschap met veel uitdagingen. Een van de grootste dagelijkse uitdagingen voor de dorpelingen is de voortdurende waterschaarste. Daarnaast heeft het een domino-effect op andere uitdagingen waar de school en de gemeenschap mee te maken hebben, zoals zoals ondervoeding, lage schoolinschrijvingen, slechte of geen sanitaire voorzieningen. Tijdens droogtepieken gaan vrouwen en kinderen bijvoorbeeld al voor 4 uur 's ochtends op pad om een lange tocht te maken op zoek naar water. op zoek naar water. Soms leggen ze tien kilometer af voor water en komen ze terug met twintig liter jerrycans voor elke rit. Kinderen moeten mee om te helpen en komen moe thuis. Ze gaan naar school laat of niet, zijn hongerig, boos, dorstig en slaperig. Dit leidt tot meer schooluitval en spijbelen. Kinderen lijden aan door water overgebrachte ziekten en ondervoeding. Deze problemen kunnen overwonnen worden door onderzoek en technische mogelijkheden gericht op het vinden van praktische en duurzame oplossingen voor watervoorziening, wateropslag en het juiste gebruik van water voor sanitaire toepassingen en zelfs energieopwekking.

01 januari 2022 - 31 december 2022