Studie naar de fotofysica van nieuwe 2D hybride perovskieten met op maat gemaakte organische kationen (Onderzoek)

De fotofysica van 2D hybride perovskieten met op maat gemaakte organische kationen is op dit moment slecht begrepen. In dit project zullen verschillende tijdsgeresolveerde spectroscopie technieken worden gebruikt om een gedetailleerd inzicht te krijgen in de fotofysica van deze hybride materialen. Dit zal worden gedaan in samenwerking met de Optoelectronic Materials and Device Spectroscopy Group (StranksLab) van Prof. dr. Sam Stranks aan de faculteit Natuurkunde van de Universiteit van Cambridge. De resultaten van deze studie zullen de fundamentele kennis van deze nieuwe klasse halfgeleiders verbeteren en processen blootleggen die zeer relevant zijn voor hun gebruik in opto-elektronische apparaten zoals zonnecellen, fotodetectoren en LED's.

20 maart 2023 - 09 juni 2023