Francqui leerstoel prof. dr. Suzanne Guidetti 2023-2024 (Onderzoek)

Prof. Suzanne Guidetti is hoogleraar aan het Karolinska Instituut in Zweden binnen het masterprogramma Ergotherapeutische Wetenschappen en groepsleider van de onderzoeksgroep 'HELD' - Gezondheid in het dagelijks leven voor mensen met neurologische aandoeningen. Ze richt zich op de ontwikkeling en evaluatie van complexe interventies, die gerelateerd zijn aan gezondheidsbevordering en preventie, aan educatie en revalidatie op het gebied van ergotherapie binnen een interdisciplinaire context. Ze doet veel onderzoek naar het gebruik van informatie- en communicatietechnologieën in een internationale context, waarbij ze ook lage- en middeninkomenslanden betrekt. Prof. Guidetti heeft een sterk internationaal profiel, zowel op het gebied van onderwijs als onderzoek. Vanuit haar uitgebreide expertise zal Prof. Suzanne Guidetti 6 lezingen genve aan de UHasselt, Faculteit Revalidatiewetenschappen. Volgende thema's komen aan bod: complexe interventies in de gezondheidszorg, primaire preventie door het gebruik van dagelijkse activiteiten, innovatie en technologie voor duurzame gezondheid, gezondheidszorg in lage-middeninkomenslanden met revalidatie in de gemeenschap en participatie via alledaagse activiteiten. De lezingen zijn toegankelijk voor studenten, onderwijspersoneel, onderzoekers, zorgprofessionals en onderzoeks- en onderwijspartners van de faculteit.

01 oktober 2023 - 30 september 2024