Project R-14734

Titel

De winkel van de toekomst: Het effect van gepersonaliseerde sensorische omgevingselementen op consumentengedrag. (Onderzoek)

Abstract

Het PhD-project onderzoekt de effecten van gepersonaliseerde sensorische omgevingselementen op het vormgeven van toekomstige winkels en het verbeteren van winkelervaringen. Hoewel eerdere onderzoeken positieve effecten van personalisatie op verschillende consumentenreacties suggereren, is empirisch onderzoek nodig om de invloed ervan op gedragsresultaten te begrijpen. Belangrijke aspecten zijn de optimale niveaus van personalisatie en mogelijke negatieve effecten van gepersonaliseerde omgevingselementen in situaties waar anonimiteit de voorkeur heeft. Het PhD-onderzoek verkent ook de interactie-effecten tussen sensorische elementen, individuele factoren en technologische ontwikkelingen bij het simuleren van sensorische ervaringen. Het doel is om consumentenreacties op (technologie-gemedieerde) gepersonaliseerde sensorische ervaringen te begrijpen en de contextuele betekenis van sensorische atmosferen in verschillende winkelomgevingen te onderzoeken.

Periode

16 februari 2024 - 15 februari 2028