Afbeelding van video-algorithmen op netwerk-op-chip gebaseerde herconfigureerbare platformen. (Onderzoek)

Moderne hoogperformante systemen zijn opgebouwd uit intensief interagerende en complexe computationele subsystemen. De Systeem-op-Chip technologie laat toe om de huidige complexe systemen te realizeren. Computationele video laat toe om digitale video beelden afkomstig van een veelvoud van hoge resolutiecameras te combineren en te verwerken. Dit is een gebied waar het EDM instituut van Universiteit Hasselt zeer veel expertise in heeft opgebouwd. Het laat toe om 360 graden video te maken, in reele tijd 3D modelen te synthetizeren van een scene enz. De verwerkingscomplexiteit van digitale video vereist het uiterste aan rekenkracht en communicatiesnelheid. Het is daarom nodig om zulke (en ook andere systemen-op-chip) zo efficient mogelijk te kunnen ontwikkelen. In dit doctoraat is het de bedoeling om de complementaire expertises die aanwezig in de Universiteit van Hanoi (Network-op-Chip ontwerp methodologieen) en Universiteit Hasselt (multimedia Systeem-op-Chip systemen) te combineren om nieuwe technieken te ontwikkelen en te formaliseren die moeten toelaten om de complexe systemen van de toekomst op een efficiente wijze te kunnen blijven ontwerpen. Dit moet rekening houden met allerlei randvoorwaarden zoals: benodigde rekenkracht, beperking in hoeveel ter beschikking staande hardware, doorvoersnelheden en vermogenverbruik (vermindering CO2 emissies).

01 oktober 2012 - 31 augustus 2015