Logo UHasselt

menu

UHasselt


Agenda

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

< OVERZICHT

Verkoopdag start-ups

PRAKTISCH

24 apr 2018


Universiteit Hasselt

campus Diepenbeek

Agoralaan Gebouw D

3590 Diepenbeek

Twintig start-ups van de bacheloropleiding handelswetenschappen aan Universiteit Hasselt verkopen op 24 april hun zelfbedachte producten tijdens een verkoopdag in de Agora. Twee van deze start-ups maken ook kans om in de prijzen te vallen tijdens de VLAJO finales in Brussel.

Een brillendoos met plaats voor je bril, lenzen én ingebouwde spiegel. Een haarnet om rond je borstel te draaien, zodat je nooit nog vieze haren uit je kam moet trekken. Of een koker voor je eigen losse thee, met een handomdraai eenvoudig te doseren (voortaan enkel nog warm water bestellen op café). Het zijn enkele ideeën van de tweedejaarsstudenten handelswetenschappen van de Universiteit Hasselt. Deze en vele andere producten stellen zij voor op 24 april tijdens hun verkoopdag.

“Door onze studenten zelf hun start-up vanaf nul te laten uitwerken dagen wij hen uit om te ondernemen. En dat zorgt voor verrassende resultaten.” zegt Pieter Vandekerkhof, professor aan de faculteit Bedrijfseconomische wetenschappen en begeleider van het project. Een honderdtal studenten werkten hiervoor samen. Met twintig startende bedrijven als resultaat.

Finale in Brussel

Twee teams stootten met hun product zelfs door tot de finale van het Small Business Project, een wedstrijd van VLAJO (Vlaamse Jonge Ondernemingen). Deze bekroont de beste studentenonderneming van Vlaanderen. Vier teams van de Universiteit Hasselt behaalden dit jaar ook de regionale finales van deze wedstrijd.