Logo UHasselt

menu

CID


Centrale Informaticadiensten

CID

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

PC, SERVER, NETWERK ALGEMEEN

Deze cel bestaat uit de subcellen Netwerking en PC+Servers+Support

Taken van de subCel Netwerking

  • Organisatie centrale netwerkfaciliteiten UHasselt
  • Aanschaf en installatie, onderhoud en beheer van centrale netwerkapparatuur:  bekabeling (zowel vast en draadloos), switches, routers, servers, printservers, firewalls, netwerkkasten, UPS, …
  • Organisatie, installatie, onderhoud en beheer van verbindingen centrale netwerk met decentrale of lokale netwerken
  • Organisatie, installatie, onderhoud en beheer van netwerkconnecties met: 
    • Andere gebouwen op de campus: A, C IMO/Incubator, EDM 
    • Belnet POP in computerzaal UHasselt voor PHL, XIOS en KHLIM 
    • Universiteit Maastricht 
    • Internet : Belnet
  • Installatie, onderhoud en beheer van communicatie servers : 
    • Mail-servers stafleden en studenten,  
    • Webmail-servers stafleden en studenten,  
    • FTP server, 
    • DNS server, 
    • VPN server, 
    • Proxy Server, 
    • Radius Servers, 
    • LDAP Servers, 
    • DHCP server, 
    • ...

Taken van de subCel PC+Servers+Support:

  1. Hardware : Aanschaf en installatie, onderhoud en beheer van centraal aangeboden UHasselt informatica-basisinfrastructuur :
    • PC’s en randapparatuur informaticaklassen UHasselt (330 PC's in 24 lokalen) 
    • Centrale onderwijsservers en randapparatuur informaticaklassen UHasselt 
    • PC’s en randapparatuur academische en administratieve stafleden UHasselt (1000 PC's/Laptops/Printers) 
  2. Basis-Software : Installatie, onderhoud en beheer van :
    • Client-besturingssystemen voor informaticaklassen
    • Server-besturingssystemen voor centrale onderwijsservers 
    • Netwerkconfiguratie PC’s (Computernaam, IP-adres, IP-naam, …) 
    • “Algemene” toepassingssoftware voor studenten en stafleden : 
      • Internet software (IE, Mail, …) 
      • Office software (Word, Excel, Powerpoint, Access, Frontpage) 
      • Mc-Afee anti-virus software 
  3. Organisatie van:
    • centrale meldpunt helpdesk in lokaal C8
    • toezicht op en beheer van student-toegankelijke computerlokalen 
    • eerstelijns helpdesk aan stafleden en studenten met computerproblemen  
    • tweedelijns helpdesk aan stafleden en studenten met alle computerproblemen : 
      • netwerk
      • hardware 
      • besturingssysteem  
      • “algemene” toepassingssoftware (Internet, Office en Antivirus)   
        1. Internet software (IE, Mail, ...) 
        2. Office software (Word, Excel, Powerpoint, Access, Frontpage, ...) 
        3. Mc-Afee anti-virus software 
      • toepassingssoftware: alle gebruikte software in het onderwijs en de administratie.
    • Organisatie printing en scanningmogelijkheden voor studenten 
    • Organisatie uitleen draagbare dataprojectie en laptops