Logo UHasselt

menu

MobiMelder


Over MobiMelder

MobiMelder

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

VOORDELEN

7 redenen om te kiezen voor MobiMelder

 

1.  Verbetering communicatie

Via 'MobiMelder' wordt de communicatie tussen burger en overheid verbeterd. Dankzij MobiMelder evolueer je van een eenrichtingscommunicatie naar een tweerichtingscommunicatie. Er wordt open en transparant gecommuniceerd naar de burger.

 

2.  Steden/gemeenten kunnen geld en tijd besparen

Dankzij MobiMelder kunnen steden/gemeenten efficiënter werken. Momenteel verliezen ambtenaren veel tijd met het lezen van lange klachtenmails en vaak is het probleem niet echt duidelijk. Hierdoor moet er soms over en weer gemaild worden of moet een ambtenaar ter plaatse gaan kijken wat het probleem is.

Via MobiMelder krijgt de ambtenaar steeds een foto, omschrijving en locatie van het mobiliteitsprobleem. Hierdoor kan de ambtenaar op een snelle manier het probleem analyseren en actie ondernemen. Het bekijken van een melding van MobiMelder vraagt evenveel tijd als het bekijken van een Facebookbericht.

MobiMelder bespaart gemeenschapswachten en wijkagenten ook heel wat tijd en werk. Nu moeten zij vaak vroeger binnenkomen om hun meldingen door te mailen naar de juiste dienst. Uit het vooronderzoek met de stad Turnhout bleek dat de gemeenschapswachten nu een halfuur tot één uur langer buiten kunnen blijven omdat zij nu geen tijd meer verliezen met de administratie van meldingen. Dankzij onze meldingsapplicatie kunnen zij dus langer op straat rondlopen om burgers te helpen!

 

3.  Betrokkenheid van inwoners verbetert

Participatie wordt voor steden en gemeenten steeds belangrijker. Zeker in het kader van de nieuwe beleids- en beheerscyclus. Met MobiMelder kunt u inwoners, handelaars en bezoekers laten meedenken over veilige mobiliteitsoplossingen en laten participeren in uw mobiliteitsbeleid. Burgers helpen zo mee aan een veiliger verkeer in uw stad/gemeente.

Tenslotte krijgt u via MobiMelder een geografisch gesitueerd zicht op de meningen, issues en bezorgdheden van verschillende doelgroepen.

 

4.  Gebruiksvriendelijke meldingsapplicatie

Via de meldingsapplicatie 'MobiMelder' kunnen burgers op een snelle en heel eenvoudige manier iets melden. Burgers kunnen ook meteen op locatie iets melden. Hierdoor moeten ze niet meer achter hun computer kruipen en opzoeken naar wie ze de melding moeten doorsturen. Alles kan nu via één applicatie worden verstuurd en de melding komt meteen bij de juiste dienst terecht.

Dankzij een grondig vooronderzoek in samenwerking met de stad Turnhout hebben we 'MobiMelder' helemaal op punt gesteld. Het eindresultaat is een eenvoudige en gebruiksvriendelijke meldingsapplicatie waarover de gebruikers en zowel de stad Turnhout zeer tevreden zijn.

 

5.  Eenvoudig probleemzones in kaart brengen

De meldingen worden via GPS-coördinaten in real time weergegeven op een Google Maps kaart. Dankzij de weergave op Google Maps krijgt u meteen een overzicht van waar zich welke mobiliteitsproblemen voordoen en kunt u acties ondernemen in bepaalde gebieden om het probleem aan te pakken.

 

6.  Koppeling mogelijk met uw back office

Het is mogelijk om meldingen die zijn verstuurd via de meldingsapplicatie 'MobiMelder' op te nemen in uw back office (bv. 3P). Hierdoor hoeft u NIET met een extra opvolgingssysteem te werken en kunt u gewoon blijven verder werken met uw huidig opvolgingssysteem. De binnengekomen meldingen komen dan automatisch terecht bij de juiste persoon. MobiMelder zorgt dus niet voor extra werk, maar het vergemakkelijkt uw werk!

 

7.  Integratie mogelijk met bestaande applicaties

Indien uw stad of gemeente reeds over een eigen applicatie beschikt, is het mogelijk om MobiMelder hieraan te koppelen. Hierdoor breid je je eigen applicatie uit en bied je de burgers meer (participatie)mogelijkheden aan.