Logo UHasselt

menu

Help studenten


Infrastructuur

Aankoop laptop 2020-2021

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

VEEL GESTELDE VRAGEN GARANTIEVOORWAARDEN EN LICENTIES

Wat houdt de 3 jaar uitgebreide Next Business Day On-site garantie in?

Het gaat hier om een garantie gedurende 3 jaar, next-business day on-site international. Dit betekent dat bij hardware-defecten de laptop de volgende werkdag door een technieker ter plaatse bij de klant (thuis of op kot of op de campus of op elk opgegeven adres) wordt hersteld, zelfs indien de laptop zich in een ander land bevindt (internationaal).
Wij raden echter aan om in het geval van een hardware probleem contact op te nemen met de helpdesk van de Universiteit Hasselt via e-mail helpdesk@uhasselt.be of op het nummer 011/26 81 31. 
Uitgesloten van deze standaard waarborg is schade die het gevolg is van accidentele beschadiging (bijvoorbeeld duidelijk laten vallen van de laptop) en/of diefstal van de laptop.

Juist om deze extra schadegevallen ook te dekken wordt er door de Universiteit Hasselt een extra verzekeringscontract hiervoor afgesloten bij de firma Ethias welke geldig is voor één academiejaar.

Kijk hier voor de openingsuren van de helpdesk.

Wat houdt een 3 jaar AppleCare voor de MacBook juist in?

3 jaar carry-in garantie op de hardware. De laptop dient bij herstelling bij een erkend Apple herstelpunt binnengebracht te worden.


Wat houdt deze extra verzekering juist in?

Deze extra verzekering is enkel gedekt voor het eerste academiejaar (van 1 oktober tot 31 september). In geval er beroep wordt gedaan op deze verzekering geldt er een vrijstelling (door de verzekerde te betalen) van € 124,00 per schadegeval, verhoogd tot € 248,00 voor de schade inzake "verlies en verdwijning".

Waarom een identificatiesticker?

een identificatiesticker (met het UHasselt-logo en een unieke beveiligingscode) is juist verplicht om die extra verzekering bij Ethias te kunnen afsluiten. Dit biedt een betere bescherming voor de laptop tegen diefstal. De beveiligingscode op de sticker wordt door UHasselt aan Ethias doorgegeven, zodat de laptop na diefstal misschien kan teruggevonden worden.
 

Welke support is voorzien door de helpdesk op de UHasselt laptop?

Voor de support wordt er een onderscheid gemaakt tussen hardware en software problemen.
In het geval van een hardware probleem dient de student contact op te nemen met de helpdesk van de Universiteit Hasselt via e-mail helpdesk@uhasselt.be of op het nummer 011/26 81 31. 
De UHasselt Helpdesk (team CID) biedt voor de studenten een standaard software-support, namelijk herinstallatie van de Windows 10 Home image en oplossing van connectieproblemen naar het UHasselt draadloze netwerk. De student blijft op elk moment uiteraard zelf verantwoordelijk voor het hebben van een backup van zijn/haar data.

Kijk hier voor de openingsuren van de helpdesk.