Logo UHasselt

menu

Help studenten


Infrastructuur

Aankoop laptop 2021-2022

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

VEEL GESTELDE VRAGEN GARANTIEVOORWAARDEN EN LICENTIES

Wat houdt de 3 jaar uitgebreide Next Business Day On-site garantie in?

Het gaat hier om een garantie gedurende 3 jaar, next-business day on-site international. Dit betekent dat bij hardware-defecten de laptop de volgende werkdag door een technieker ter plaatse bij de klant (thuis of op kot of op de campus of op elk opgegeven adres) wordt hersteld, zelfs indien de laptop zich in een ander land bevindt (internationaal).

Wij raden echter aan om in het geval van een hardware probleem contact op te nemen met de Service Desk van UHasselt via het Self Service Portaal (https://servicedesk.uhasselt.be).

Uitgesloten van deze standaard waarborg is schade die het gevolg is van accidentele beschadiging (bijvoorbeeld duidelijk laten vallen van de laptop) en/of diefstal van de laptop.

Om de schade die uitgesloten is van de garantie toch te dekken, voorziet UHasselt een extra waarborg hiervoor welke geldig is gedurende één jaar na aankoop.

Wat houdt een 3 jaar AppleCare voor de MacBook juist in?

3 jaar carry-in garantie op de hardware. De laptop dient bij herstelling bij een erkend Apple herstelpunt binnengebracht te worden.


Wat houdt deze extra waarborg juist in?

Deze extra waarborg geldt enkel voor het eerste jaar na aankoop. In geval er beroep wordt gedaan op deze waarborg, hanteert UHasselt een eigen bijdrage van € 125,00 per schadegeval, verhoogd tot € 250,00 voor de schade inzake "verlies en verdwijning".  Deze eigen bijdrage is ten laste van de eigenaar van de laptop.

Waarom een identificatiesticker?

Een identificatiesticker (met het UHasselt-logo en een unieke beveiligingscode) is onderdeel van het service pack. Dit biedt een betere bescherming voor de laptop tegen diefstal. De beveiligingscode op de sticker wordt door UHasselt geregistreerd, zodat de laptop na diefstal misschien kan teruggevonden worden.
 

Welke support is voorzien door de helpdesk op de UHasselt laptop?

Het Self Service Portaal is 24/7 beschikbaar voor al je IT gerelateerde aanvragen en problemen via https://servicedesk.uhasselt.be. Je kan het portaal ook bereiken via de mobile 4me-applicatie op Android Play store en op Apple store.

Gelieve contact op te nemen met de Service Desk via het portaal om een afspraak te maken. Enkel in gevallen van hoge nood kan men gebruik maken van het volgende telefoonnummer.: 011/26.81.31

De UHasselt Service Desk (team CID) biedt voor de studenten een standaard software-support, namelijk herinstallatie van de Windows 10 Home image en oplossing van connectieproblemen naar het UHasselt draadloze netwerk. De student blijft op elk moment uiteraard zelf verantwoordelijk voor het hebben van een backup van zijn/haar data.

Kijk hier voor de openingsuren van de Service Desk.