Logo UHasselt

menu

MobiMelder


Info voor gebruikers

MobiMelder

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

FAQ

Voor welke smartphones is de applicatie beschikbaar?

De meldingsapplicatie is beschikbaar voor smartphones met Android versie 2.2 en hoger. Ook voor iPhone 4 en hoger is de meldingsapplicatie beschikbaar.

 

Wat mag ik allemaal melden?

Via de 'MobiMelder' kan je meldingen versturen over mobiliteitsproblemen. Klik hier om een overzicht te krijgen van wat u allemaal kunt melden.

 

Ik krijg steeds de melding "Er is geen satelliet ontvangst. Zorg ervoor dat u in open lucht staat!"

Indien u bovenstaande melding krijgt, heeft u geen GPS-signaal. De ontvangst hangt sterk af van de zichtbaarheid van de satellieten. Binnen zult u bijvoorbeeld zelden ontvangst hebben. In een stad kunnen hoge gebouwen het zicht op de open lucht verhinderen, waardoor vooral in nauwe straten de ontvangst wel eens kan wegvallen. Ook in een bos is de ontvangst vaak minder goed door het dichte bladerdek.  

Op het beginscherm van de applicatie kunt u bij "gps nauwkeurigheid [m]" zien of u verbinding heeft of niet. Zolang er een rood kadertje met de boodschap 'zoeken' op uw scherm staat, heeft u geen GPS-signaal. Zodra u ontvangst heeft, zal de applicatie de nauwkeurigheid in meters uitdrukken. Het aantal meters zal in een oranje kadertje ( = middelmatige ontvangst) of groen kadertje ( = goede ontvangst) worden weergegeven. 

 

Mag ik van alles een foto maken?

Nee, omwille van privacyredenen mag u geen foto nemen van:

  • leesbare nummerplaten
  • herkenbare gezichten van personen die geen toestemming hebben gegeven voor de publicatie van hun afbeelding
  • dingen die afbreuk doen aan de privésfeer
  • namen van derden

Indien u wel een foto neemt van bovenstaande elementen, dan zal uw foto niet worden weergegeven op de overzichtskaart.

 

Waarom wordt mijn melding niet meteen gepubliceerd?

Uw melding wordt eerst gescreend door een verantwoordelijke van de stad/gemeente, voordat de melding op de overzichtskaart verschijnt. De screening van uw melding gebeurt enkel tijdens de werkweek. Indien u in het weekend een melding heeft gemaakt, dan zal deze melding pas ten vroegste maandag op de overzichtskaart verschijnen.  

 

Wat gebeurt er met ongewenste meldingen?

Elke melding die wordt verstuurd naar een stad/gemeente zal eerst gescreend worden, voordat deze zal worden weergegeven op de overzichtskaart. Indien iemand een ongewenste melding heeft gemaakt, dan zal deze melder ingelicht worden dat zijn melding niet behandeld zal worden door de desbetreffende stad/gemeente. De screening van de melding gebeurt tijdens de werkweek.

 

Wat betekenen de verschillende statussen?

 

 

 

 

 

 

 

 

Wie kan mijn persoonlijke gegevens bekijken?

Uw accountgegevens worden enkel door de stad/gemeente gebruikt om u te kunnen informeren over uw melding. Er worden geen persoonlijke gegevens gepubliceerd op de website, noch overgemaakt aan derden, tenzij de wet ons hiertoe verplicht. Bekijk ook onze gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.

 

Heeft u nog een bijkomende vraag? Laat het ons gerust weten, wij helpen u graag verder! Contact