Logo UHasselt

menu

OpmerKelijke Branding en Marketing Academy


OpmerKelijke Branding en Marketing Academy

Logo UHasselt Universiteit Hasselt - Knowledge in action

PROGRAMMASTAF

Voor deze opleiding werken we samen met prof. dr. A. Van Riel van UHasselt en Katlijn Voordeckers van OpmerKelijk. 

 Prof. dr. Allard Van Riel 

Allard Van Riel, in 1987 afgestudeerd in de wijsbegeerte aan de Universiteit van Amsterdam, is sinds februari 2018 gewoon hoogleraar marketing, in het bijzonder diensteninnovatiemanagement, aan de Universiteit Hasselt. Hij verkreeg zijn doctorstitel aan de Universiteit Maastricht in 2003, en was daarna hoogleraar aan de Universiteit Luik (2004-2009) en de Radboud Universiteit Nijmegen (2009-2018).
Zijn passies binnen zijn vakgebied zijn dienstverlening en dienstenmarketing, waarbij hij steevast een consumentenperspectief hanteert en onderzoekt hoe consumenten waarde co-creëren in complexe dienstenomgevingen, zoals de publieke dienstverlening, het onderwijs en de zorg. Hij ontwikkelde modellen voor merkevaluaties voor de dienstensector en onderzocht recent nieuwe verdienmodellen, zoals circulaire modellen (deeleconomie), en tweezijdige modellen, zoals Uber en Airbnb. Sinds de jaren negentig is hij actief in verschillende postacademische opleidingen.  


 Katlijn Voordeckers | OpmerKelijk 

Katlijn Voordeckers studeerde in 1995 af aan de Universiteit Hasselt als master in de toegepaste economische wetenschappen met specialisatie dienstenmanagement. Zij is sinds 2011 zaakvoerder van OpmerKelijk, een strategisch brandingbureau met een team van vier personen.
Katlijn is vanuit haar economische en marketingachtergrond gespecialiseerd in strategische branding en rebranding. Ze is een creatieve conceptontwikkelaar die er met haar doordachte aanpak en OpmerKelijke concepten voor zorgt dat ondernemers uit heel Vlaanderen OpgemerKt worden met hun business. Vooral groeiende ondernemers komen bij OpmerKelijk aankloppen, maar ook starters met een sterk businessidee zijn welkom. Merken zoals Lynn’s Granola, Gym Tonic, The Water Purifier, Thee met een Verhaal, C-Bright, Chocola-Tuti … lieten hun merk door Katlijn en haar team versterken of bedenken.
Het OpmerKelijke team is naast branding ook gespecialiseerd in trainingen over social media en klantenbeleving zodat ondernemers zich nog gerichter kunnen profileren.
Katlijn bracht begin 2018 haar tweede boek VerMERKvuldig! uit (2e druk) via LannooCampus. Het is een praktisch boek voor eigenaar-ondernemers boordevol concrete tips over hoe ze hun mond-tot-mondreclame een boost kunnen geven.
Samen met prof. dr. A. Van Riel van UHasselt geeft zij in 2019 voor de tweede keer een opleiding aan UHasselt SEE over branding, gecombineerd met de inzichten uit haar VerMERKvuldigmodel.