Nascholing 'Bewegend leren'

Nascholing • 3 uur • Nederlandstalig

Leerlingen die onderuitgezakt op hun stoel zitten en dromerig de les volgen, het komt je vast niet onbekend voor.

“Valt daar iets aan te doen?” hoor ik je denken.

Jazeker!

Ontdek er alles over tijdens deze nascholing!

SEE Shoot 2018 LR 004

Voor wie?

Leerkrachten lager, secundair, buitengewoon onderwijs.

Programma

Bewegend leren is een opkomende onderwijsvorm waarbij het leren wordt geassocieerd met fysieke beweging. Tijdens deze nascholing krijg je inzicht in het belang van beweging, krijg je tips en tricks over hoe je meer fysieke activiteit kan integreren in je lessen én gaan we praktisch aan de slag met verschillende materialen.

Om je helemaal te overtuigen, tonen we resultaten van voorgaand onderzoek waaruit bleek dat bewegend leren een positieve invloed heeft op het welbevinden en de leerresultaten van leerlingen. Daarnaast zal ook het opzet van een nieuw doctoraatsonderzoek aan de UHasselt worden toegelicht.

Na afloop van de sessie ontvang je een bundel met tips en tricks én uitgewerkte schema's. Zo kan je meteen actief aan de slag in jouw klas!

Wanneer?

Woensdag 25 januari 2023, van 13.30 tot 16.30 uur.

De inschrijvingen voor de nascholing op 19 oktober 2022 zijn afgesloten.

Waar heb je les?

• Campus Diepenbeek, gebouw D
  • Vlot bereikbaar met de trein, de fiets, de bus en auto
  • Op 20 min. fietsen van centrum Hasselt

Campus Diepenbeek

UHasselt corporate
Agoralaan, 3590 Diepenbeek

Inschrijvingsgeld

De deelnameprijs bedraagt €50 (BTW niet van toepassing).

Vragen?

UHasselt School of Expert Education

De inschrijvingen voor deze nascholing zijn afgesloten.