Lezing : Dekoloniseer je denken - SESsies ‘inspiratie in de klas’

30 november 2022
Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Lezing : Dekoloniseer je denken

Spreker: Babken Grigoryan

Op welke manier is kolonisatie vandaag nog voelbaar in onze samenleving/onderwijssysteem? Hoe beïnvloedt je persoonlijke referentiekader je onderwijspraktijk?  Hoe kunnen we ons onderwijssysteem dekoloniseren?

Na het bekijken van enkele relevante stellingen en cijfers, wordt er dieper ingegaan op dekolonisatie, en de belangrijke rol van de leerkracht hierrond in de klas. Aan de hand van een stellingendebat worden aanwezigen uitgedaagd zich in verschillende frames te plaatsen en andere opinies te verkennen.

• Korte beschrijving spreker:
    • Babken Grigoryan is projectmedewerker bij IOM, de Internationale Organisatie voor Migratie, en werkt momenteel aan het Other Talk – Teaching Migration project. Dit project reikt tools aan leraren in opleiding om diversiteit en migratie beter bespreekbaar te maken in hun toekomstige lessen.
  • Welk(e) paper/boek/podcast… moet de student zeker doornemen voor jouw lezing/workshop?:

De sessies vinden plaats in gebouw D van UHasselt, campus Diepenbeek. Na elke sessie is er de gelegenheid om in ons onderwijscafé na te praten met elkaar en de spreker.

Klik hier (pdf, 160 KB)om alle SESsies ‘inspiratie in de klas’ te bekijken.

• Voor wie: leerkrachten secundair onderwijs, middenkader, directie
  • Datum: woensdag 30 november 2022 | 18u00 – 19u45
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Lieven Faes, lieven.faes@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht