Lezing : Stemgebruik in de klas - SESsies inspiratie in de klas

27 september 2023
20:00 - 21:45
Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - LOKAAL A 6 - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Lezing : Stemgebruik in de klas
Spreker: Jana Buntinx (PXL)

In dit aanbod - opengesteld voor studenten Educatieve master (als een keuze-opleidingsonderdeel) en externen - wensen we actief in te spelen op actuele topics in onderzoek en praktijk, die interessant zijn voor een breed publiek van onderwijsverstrekkers.

Veel leerkrachten hebben na langdurig praten last van een vermoeide stem met heesheid tot gevolg. De oorzaak ligt vaak bij een verkeerd stemgebruik. Intensief stemgebruik vraagt een goede stemtraining en dat is wat we doen in deze workshop. De juiste ademhalings- en spreektechnieken, een juiste mindset en een goede lichaamshouding zijn cruciaal om dagelijks met energie voor de klas te staan. Voor een rumoerige klas staan kan zijn tol eisen, en dan word je als leerkracht door vermoeidheid, stress en energieverlies al snel verleid tot foutief stemgebruik. Als leerkracht heb je een spreker beroep en is je stem niet alleen je communicatiemiddel, maar ook je instrument.

Jana Buntinx is logopediste, lerarenopleider bij PXL Education en onderzoeker PXL Onderwijsinnovatie. Ze coacht (toekomstige) leerkrachten om hun stem optimaal in te zetten voor de klas

• Voor wie: leerkrachten secundair onderwijs, middenkader, directie
  • Datum: woensdag 27 september 2023 | 20u00 – 21u45
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt – campus Diepenbeek – gebouw D - 3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: Lieven Faes, lieven.faes@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht