Nieuwe horizonten voor virtual of toegepast onderwijs in Nucleaire Technologie

01 maart 2023
Campus Diepenbeek - Gebouw H - 3590 Diepenbeek

Dit event is reeds afgelopen

Voor het vak fysica behandelt het leerplan secundair van de derde graad voor de wetenschappen georiënteerde studierichtingen op gebied van kernfysica zowel natuurlijke als artificiële radioactiviteit. In dit kader worden er ook leerlingenproeven voorzien maar de technische mogelijkheden van scholen om deze uit te voeren kunnen beperkt zijn.

Nieuwe technieken op gebied van virtual reality (VR) worden meer en meer toegankelijker. De voorgestelde activiteit biedt een seminarie/demonstratie rond de mogelijkheden van VR voor het aanleren van nucleaire leerinhouden.
Daarnaast zal het seminarie handelen over toegankelijke experimenten die straling zichtbaar kunnen maken in een klasomgeving. Het seminarie verkent en demonstreert verschillende nieuwe mogelijkheden voor aanleren praktische skills in kernfysica gerelateerd onderwijs. De workshop is een onderdeel van het innovatief onderwijsproject ViNuS.

• Voor wie: leerkrachten chemie, fysica derde graad SO
  • Datum: woensdag 1 maart 2023 | 15u00 - 17u00
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven
  • Locatie: Universiteit Hasselt - Campus Diepenbeek - Gebouw D -  3590 Diepenbeek
  • Contactpersoon: prof. dr. Wouter schroeyers, wouter.schroeyers@uhasselt.be
Inschrijven

Ben je ingeschreven maar kan je toch niet deelnemen, meld je dan minstens een week vóór de datum van de workshop af zodat de contactpersoon hiervan op de hoogte is. Van harte dank daarvoor.

Terug naar het Nascholingen overzicht