Vakoverschrijdend: Bouw je eigen klimaatkamer: 14 juni 2023

14 juni 2023
Campus Diepenbeek, Agoralaan Gebouw D, Diepenbeek, lokaal C20

Dit event is reeds afgelopen

STEM – Bouw je eigen klimaatkamer

Data:

1. Sessie 1: woensdagnamiddag 21 september 2022, Field Research Centre, Zetellaan 52, Maasmechelen
  2. Sessie 2: woensdagnamiddag 19 oktober 2022, campus Diepenbeek, lokaal C20
  3. Sessie 3: woensdag 9 november 2022, online webinar
  4. Sessie 4: woensdag 1 februari 2023, online webinar
  5. Sessie 5: woensdag 14 juni 2023, campus Diepenbeek, lokaal C20

Naar het voorbeeld van de hoogtechnologische Ecotron van Universiteit Hasselt, geven we leerkrachten tijdens verschillende contactmomenten de kans om zelf een kleine versie van de Ecotron of klimaatkamer te bouwen in de klas, waarmee een verscheidenheid aan onderzoeksvragen beantwoord kunnen worden. Zelf een mini-ecotron opbouwen, sensoren programmeren, onderzoeksvragen opstellen, data verwerken en resultaten interpreteren komen aan bod in deze nascholingsreeks.

Universiteit Hasselt biedt je een jaar lang (gratis) materiaal aan (incl. sensoren en Arduino's) om mee aan de slag te gaan in de klas en begeleidt jou als leerkracht tijdens verschillende contactmomenten.

Daarnaast word je ook uitgenodigd om gratis met jouw deelnemende klas een bezoek te brengen aan de Ecotron. Meer info hierover, vind je hier.

Programma:

• Sessie 1: Kennismaking project en bezoek aan Ecotron UHasselt
    Woensdag 21 september 2022, 14u00 – 16u00, Field Research Centre UHasselt, Zetellaan 52, Maasmechelen

• Sessie 2: Klimaatkamer bouwen + programmeren van Arduino
    Woensdag 19 oktober 2022, 14u00 – 17u00, Campus Diepenbeek, Agoralaan Gebouw D, Diepenbeek, lokaal C20

• Sessie 3: Dataverwerking & interpretatie van resultaten
    Woensdag 9 november 2022, 14u00 – Online webinar

• Sessie 4: Projecten voorstellen & vragenronde
    Woensdag 1 februari 2023, 14u00 – Online webinar

(in februari en maart: wekelijks vragenuurtje)

• Sessie 5: Evaluatie & Materialen inleveren
    Woensdag 14 juni 2023, 14u00 - Campus Diepenbeek, Agoralaan Gebouw D, Diepenbeek, lokaal C20
  • Voor wie: leerkrachten tweede en derde graad SO, wiskunde, wetenschappen, techniek, STEM – per school kunnen meerdere vakleerkrachten deelnemen. Maximaal 12 scholen kunnen deelnemen. Per school schrijft één leerkracht zich in en vermeldt in het formulier de namen van de andere deelnemende vakleerkrachten.
  • Uur: start telkens om 14u00
  • Deelname: gratis, wel verplicht inschrijven - VOLZET
  • Benodigdheden: laptop meebrengen voor sessie 2
  • Locatie: afhankelijk van datum, zie programma