Josephine Nefkens Prijs voor kankeronderzoek

Wat?

De Josephine Nefkens Prijs voor kankeronderzoek is bestemd voor een actief wetenschapper in het Nederlandse taalgebied (ongeacht nationaliteit), die excellent werk heeft verricht op het gebied van kankeronderzoek.

Voordrachten kunnen tot 1 juni 2022 toegezonden worden aan: j.nefkensprijs@erasmusmc.nl

Deze prijs wordt eens in de drie jaar uitgereikt. Aan de prijs is een bedrag verbonden van €100.000 dat de prijswinnar naar eigen inzicht voor kankeronderzoek kan inzetten.

Wie?

De beoordeling van de genomineerde kandidaten voor de Josephine Nefkens Prijs door de jury vindt plaats aan de hand van de volgende beoordelingscriteria:

• De kandidaat moet verbonden zijn aan een Nederlandstalige academische instelling (of een gelijkwaardige instelling) ongeacht nationaliteit, nog minstens 5 jaar actief zijn in het vakgebied en nog minstens 5 jaar verbonden zijn aan een Nederlandstalige academische instelling (of een gelijkwaardige instelling).
  • De kandidaat moet bewezen hebben/ in staat te zijn haar/zijn bevindingen en de relevantie daarvan voor de patiënt met kanker goed over het voetlicht te brengen bij het algemene publiek.
  • De kandidaat heeft een unieke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het innovatief, gedurfd en baanbrekende kankeronderzoek ongeacht de aard van het onderzoek (b.v. fundamenteel, translationeel, klinisch, epidemiologisch of psychosociaal onderzoek). Internationale wetenschappelijke erkenningen, waaronder aan de kandidaat toegekende wetenschappelijke prijzen en subsidies kunnen in overweging worden genomen maar zijn geen criteria op zich.
  • Er is een voorkeur voor kandidaten die “mid-career” zijn.

Meer info?

Meer informatie, zoals het aanmeldingsformulier, is te vinden op de website van de Josephine Nefkensprijs

Deadline

01.06.2022