Faculteit Rechten brengt hulde aan overleden prof. Nan Torfs

De Faculteit Rechten bracht op 6 januari hulde aan haar collega prof. dr. Nan Torfs die op 22 december 2020 overleed. Nan Torfs trad op 1 november 1990 in dienst bij de toenmalige Economische Hogeschool Limburg. Ze stond mee aan de wieg van de faculteit Rechten waar ze nadien als gewoon hoogleraar aan verbonden was.

22 01 06 Huldeboek Nan Torfs 23 22 01 06 Huldeboek Nan Torfs 23

Huldeboek

“6 januari was de verjaardag van Nan Torfs, een zeer gewaardeerd collega”, zegt prof. dr. Petra Foubert. “Van die gelegenheid wilden we als faculteit graag gebruik maken om haar jarenlange academische inzet te eren. Tijdens een plechtigheid samen met haar familie kwamen tal van collega’s herinneringen ophalen aan Nan Torfs. De faculteit werkte ook een huldeboek uit, met daarin wetenschappelijke publicaties in het rechtsdomein waarin Nan actief was: het raakvlak van het familiaal vermogensrecht enerzijds, en het pensioenen- en verzekeringsrecht, het sociaal recht en het economisch recht anderzijds. Niet alleen academici van alle Vlaamse universiteiten maar ook actoren uit notariaat, magistratuur en advocatuur hebben meegewerkt. Het huldeboek werd tijdens de zitting overhandigd aan haar familie. Een mooi, sereen eerbetoon aan een collega die zeer wordt gemist.”