Subsidieovereenkomst voor Erasmusmobiliteit onder het Lifelong Learning Programme (Onderwijs)

Mobiliteit van studenten speelt een belangrijke rol bij de totstandkoming van de Europese ruimte voor hoger onderwijs. Van organisaties in het hoger onderwijs wordt gevraagd een hoge kwaliteit te waarborgen bij het organiseren van de mobiliteit van studenten. Erasmus kent beurzen toe aan studenten die tussen 3 en 12 maanden gaan studeren aan een hoger onderwijsinstelling in een ander Europees land. Voorwaarde is wel dat deze instelling een partnerschap lopen heeft met hun thuisinstelling, waar de studenten overigens ook ingeschreven blijven. Er bestaan afspraken over de erkenning van de studiepunten die tijdens het Erasmus verblijf worden behaald.

01 juni 2013 - 30 september 2014