Start bijscholing ‘Balance Evaluation Systems Test for children’

07 oktober 2024 - 28 november 2024
19u30 tot 21u30
Online + campus Diepenbeek

Een goed evenwicht is cruciaal voor het dagelijks functioneren van kinderen. Toch blijkt de klinische evaluatie hiervan uitdagend. Factoren zoals leeftijd, onderliggende pathologie en testkeuze bemoeilijken de evaluatie. Tijdens deze bijscholing maak je kennis met de Balance Evaluation Test for children, oftewel de Kids-BESTest. Deze test, die een brede evaluatie voor verschillende leeftijden mogelijk maakt, moet de klinische evaluatie van evenwicht bij kinderen vergemakkelijken.

Wil jij als kinesist, ergotherapeut of andere paramedicus met de Kids-BESTest aan de slag gaan? Dan is deze hybride bijscholing een echte aanrader. Starten doe je met een korte voorbereiding waarbij je in eigen tempo aan de hand van digitaal cursusmateriaal het theoretische kader van evenwicht verkent. Vervolgens volg je gedurende twee avonden een webinar waarin je het belang van een brede evaluatie in het kader van de motorische ontwikkeling ontdekt, hulpvragen uit de praktijk bekijkt en de testscore van kinderen met specifieke onderliggende problemen onderzoekt. Daarna zet je die kennis om naar de praktijk tijdens een lesdag on campus waar je vertrouwd raakt met de uitvoering en scoring van de Kids-BESTest. Na deze lesdag volgt een praktijkstage waarop je feedback krijgt tijdens een terugkomdag.

Bekijk het opleidingsprogramma.

Schrijf je in.