Toneelvoorstelling f e k t s j e k

Op donderdag 30 mei kan je het toneelstuk 'f e k t s j e k' bekijken van 13u tot 14u30 in aula 1 op de Campus van Hasselt.

De voorstelling gaat door in het kader van het OPO Grand Challenges I.

Organisatie: Onderwijsteam Grand Challenges I

30 mei 2024
Campus Hasselt - Oude Gevangenis - AUD 1
Grote Aula En Vloer 03 Grote Aula En Vloer 03

Een pleidooi voor waarheidsvinding en een ode aan de twijfel

NEPNIEUWS FAKE-NIEUWS PSEUDO-NIEUWS ONFEITEN DESINFORMATIE HOAXEN DEEPFAKES
Wij absorberen nieuws en informatie niet alleen uit de geijkte ‘betrouwbare’ bronnen zoals de krant, wetenschappelijke tijdschriften en de publieke omroep. Nee, nieuwe media bestoken ons. Blogs, digitale kanalen, sociale media gooien om het even wat op papier, online en in de ether om onze aandacht te trekken. Hoe kunnen we in deze jungle vol berichtgevingen nog weten wat waar is en wat vals?

Factchecking is als tandenpoetsen –
je weet dat het belangrijk is om te doen, maar soms wil je gewoon snel naar bed.

tekst: SIMONE MILSDOCHTER i.s.m. KARIN EECKHOUT, BRECHT CASTEL, LOTTE LAMBRECHT
spel: SIMONE MILSDOCHTER

Simone Milsdochter

Simone Milsdochter (°1967) kwam van Nederland naar Antwerpen voor de theateropleiding aan Studio Herman Teirlinck. Ze studeerde af in 1991. Sindsdien werkt ze bij verschillende theatergezelschappen, zowel in België als in Nederland.

Als freelancer speelde ze o.a. bij De Koninklijke Vlaamse Schouwburg, De Theatercompagnie, Theater Zuidpool, De Werf, Laika, HETPALEIS, Het Nieuwstedelijk, met regisseurs als Franz Marijnen, Ola Mafaalani, Theu Boermans, Raven Ruëll, Jo Roets en Stijn Devillé.
Milsdochter speelde mee in de Belgische speelfilm Wolf van Stef Desmyter, in de Franse speelfilm Copacabana (met Isabelle Hupert) van Marc Fitoussi, in de Nederlandse speelfilm Infiltrant van Shariff Korver, de Engelse speelfilm A Quiet Passion (met Cynthia Nixon en Jennifer Ehle) van Terence Davies alsook de Engelse speelfilm COSMOGONY / HUNTED van Vincent Paronnaud.
Op televisie was zij te zien in o.a. Witse, Dubbelleven, Rang 1, Code 37, Wolven, Als de Dijken Breken, Morten en De 12 van Schouwendam.

Terug naar het Agenda School voor Sociale Wetenschappen overzicht