2023-10-02: On Campus toegang tot de juridische databank LexNow

03250 Lexnow Banner Nl 800X400px 02 (1) 03250 Lexnow Banner Nl 800X400px 02 (1)

Vanaf 1 oktober 2023 biedt de Universiteitsbibliotheek on campus toegang tot de juridische databank LexNow.

Op dit unieke platform worden verschillende rechtsgebieden samengebracht, waaronder fiscaal recht, sociaal recht, vennootschapsrecht en financieel recht, IP/ IT, burgerlijk recht, fondsbeleggingsrecht en vastgoedrecht.

Via LexNow krijgen gebruikers snel en efficiënt toegang tot een schat aan juridische informatie op één centrale locatie.

Je raadpleegt er de boeken en tijdschriften van een waaier aan juridische uitgeverijen waaronder Anthemis, die Keure / la Charte,  LeA Uitgevers, Boom Juridisch, Politeia en Story Publishers.

Het platform maakt gebruik van technologie om de toegang tot en het gebruik van juridische informatie te vergemakkelijken en is zo een krachtig hulpmiddel voor iedereen die betrokken is bij het recht.

Als alles volgens plan verloopt, kunnen we vanaf januari ook off campus toegang aanbieden voor studenten.