MOVELAB2
19 feb

Definitieve goedkeuring van het project MOVELab

Wij springen een gat in de lucht -of in ons geval de grond-, want de faculteit Revalidatiewetenschappen, specifiek de onderzoeksgroep REVAL, ontving de definitieve goedkeuring van het project MOVELab. We  gaan dit jaar enthousiast van start op de universitaire en health campus Diepenbeek. In dit grote gat zal binnenkort de eerste Computer Assisted Rehabilitation Environment (CAREN) - high end (Motek Medical BV) van de EU worden geïnstalleerd.

Header Indra Oproep 01 V2 01
13 sep

Gezocht: Personen met fibromyalgie

Heb jij een diagnose van fibromyalgie? Wij werken aan een studie om de diagnose van fibromyalgie beter te begrijpen. En we hebben je hulp nodig.

Wil jij je mee inzetten om de behandeling van fibromyalgie te kunnen verbeteren?

Ja? Super!

Header Oproep Dominique
23 aug

Belgische kinesitherapeuten voor deelname wetenschappelijke studie

Wil jij jezelf verdiepen in het voorschrijven van revalidatie of inspanning aan personen met (een verhoogd risico op) hart- en vaatziekten door tijdelijk gratis gebruik te mogen maken van een digitaal instrument (EXPERT Training tool) in jouw (privé-)praktijk?

Dan is deelname aan deze studie misschien wel iets voor jou?

Breakfastatreval
04 mei

Breakfast at REVAL

Gezocht deelnemers voor het onderzoek:

'De invloed van sinaasappelsap op de suikerspiegel bij personen met type 2 diabetes mellitus.'

Type 2 diabetes mellitus (T2DM) is een chronische gezondheidsaandoening waarbij de bloedsuikerspiegel vaak te hoog en instabiel is.

Onze onderzoekers willen het effect bestuderen van verschillende soorten fruitsap op je bloedsuikerspiegel.

Header Oproep Kenneth Vdef
04 mei

GEZOCHT: Gezonde personen om te komen shaken op REVAL

Weet jij of gefermenteerde voedingsproducten een invloed hebben op de bloedsuikerspiegel?
Nee? Wij ook nog niet.

Daarom starten we bij REVAL een onderzoek.naar de mogelijke effecten die gefermenteerde voeding heeft op de bloedsuikerspiegel bij gezonde volwassen. Fermentatie is een proces waarbij bacteriën, gisten of schimmels voedsel veranderen, met mogelijke positieve gezondheidsvoordelen tot gevolg.

En dus wij zoeken gezonde personen die dit, samen met ons, willen onderzoeken

Week Van De Tinnitus Nieuwsitem

Tinnitus week 2023

Tijdens de  tinnitus week 2023 deelt REVAL Research van 6 tot 12 februari elke dag feiten, fabels en tips over tinnitus.

Social Media Tinnitus Antonios
06 feb

Heeft sporten invloed op tinnitus?

Heb jij al langer dan 3 maanden tinnitus? Ben jij benieuwd of je fysieke activiteit de tinnitus beter of net erger maakt? Dan ben je een ideale kandidaat voor dit onderzoek.

Wij onderzoeken welke invloed sporten heeft op je tinnitus. We willen weten wat het onmiddellijke effect van sportactiviteiten op de luidheid van tinnitus is.

Het kan namelijk dat je tijdens het sporten een verandering in de luidheid van je tinnitus merkt.

Shoot Reval Proefpersonen LR 38
06 feb

Gezocht: deelnemers voor studie niet-invasieve hersenstimulatie

Hè? Wist jij dat hoe goed je een taak met je beide handen uitvoert, kan gelinkt worden aan patronen in je hersenactiviteit? Hoe tof is dat!

Wij, onderzoekers aan REVAL, de onderzoeksgroep van de faculteit Revalidatiewetenschappen aan UHasselt, willen nét iets verder gaan en daar hebben we jou voor nodig.

Tinnitus Newsitem Juist
16 mei

UHasselt start grootste bevraging rond oorsuizen

Welke levensstijlfactoren spelen een rol bij de ontwikkeling van oorsuizen of tinnitus en wat zorgt ervoor dat de klachten verergeren eenmaal je aan de gehooraandoening lijdt? De faculteit Revalidatiewetenschappen aan UHasselt start hierover met de grootste bevraging rond tinnitus ooit.

“We willen zowel patiënten als mensen die niet aan tinnitus lijden online bevragen over hun levensstijl. Zo krijgen we zicht op welke factoren impact hebben op de gehooraandoening”, zegt. prof. dr. Sarah Michiels.

22 06 13 Schenking Likaf 23
16 mei

Limburgs Kankerfonds investeert bijna 700.000 euro in kankeronderzoek UHasselt en Jessa Ziekenhuis

Limburgs Kankerfonds investeert bijna 700.000 euro in kankeronderzoek van UHasselt en het Jessa Ziekenhuis. Onze collega's prof. dr. Frank Vandenabeele en dr Anouk Agten ontvangen €54.000 voor hun onderzoek.

“Binnen ons onderzoek willen we de onderliggende mechanismen ontrafelen die ervoor zorgen dat patiënten met uitgezaaide dikkedarmkanker te maken krijgen met ongewild spiermassaverlies. ...”

22 04 05 DCD Balanskamp 03
06 apr

Gemiddeld één kind per klas heeft het, toch is het amper gekend: ontwikkelingsstoornis DCD

De faculteit Revalidatiewetenschappen van Universiteit Hasselt organiseert in de eerste week van de Paasvakantie een kamp voor kinderen met de neuro-ontwikkelingsstoornis DCD tijdens het Balanskamp. Kinderen met DCD hebben moeite met fijne en grove motoriek, vallen regelmatig en worden algemeen aanzien als onhandig. “Gemiddeld één kind per klas heeft deze stoornis, toch wordt het weinig (h)erkend. Nochtans maken deze kinderen grotere kans op psychosociale problemen bij adolescentie”, zeggen onderzoekers Katrijn Klingels, Eugène Rameckers en Evi Verbecque.

Lousin1
03 feb

Call for Internship | Neurological Rehabilitation Research | Investigating Synchronisation to Music

If you are interested in exploring the world of clinical research, and have an interest in working with neurological patients, using EEG measurements and understanding how music can affect movement and cognition, then this internship is for you!