2024-04-15: Toegang tot 420 tijdschriften via Cambridge Core

Scrnli 4 4 2024 11 42 18 AM Scrnli 4 4 2024 11 42 18 AM

Vanaf april 2024 hebben studenten en medewerkers van de Universiteit Hasselt toegang tot het volledige online tijdschriftenportfolio (ongeveer 420 titels) van Cambridge University Press.

UHasselt-onderzoekers die in 2024-2026 kiezen voor publicatie in open access binnen een van deze tijdschriften, kunnen dit kosteloos doen. Dit is mogelijk door een eerder uitzonderlijke overeenkomst met CUP, waarbij het afzien van de artikelverwerkingskosten (APC's) gekoppeld is aan de licentie voor het tijdschriftenpakket.Meer informatie over deze overeenkomst vind je hier. In deze snelgids verneem je alles over publiceren in OA bij CUP.

Via het Cambridge Core tijdschriftenpakket krijg je toegang tot een uitgebreide verzameling peer-reviewed academische tijdschriften die een breed scala aan disciplines bestrijken, van wetenschappen en techniek tot de geesteswetenschappen, rechten en sociale wetenschappen.

Deze uitgebreide repository ondersteunt de academische inspanningen van studenten en onderzoekers op alle niveaus. Met haar brede dekking biedt Cambridge Core toegang tot baanbrekend onderzoek en de laatste ontwikkelingen op verschillende gebieden, om zo een dieper begrip van actuele academische debatten en innovaties te bewerkstelligen.

De tijdschriften van CUP zullen binnenkort toegankelijk worden gemaakt via de gebruikelijke bibliotheekkanalen.
Discovery Service | A-Z lijst | Lijst van e-bronnen