kick-off UMSC 2.0: "de effecten van een gezonde levensstijl op multiple sclerose"

Op 26 maart vindt de kick-off 2.0 van het UMSC plaats op de campus in Diepenbeek.

Wat hebben we voor u in petto naast een voorstelling van het Universitair MS Centrum (UMSC)? We gaan in op de positieve effecten van bewegen en een gezonde voeding tijdens een aantal boeiende lezingen. Daarna kan u zelf kennismaken en experimenteren tijdens onze interactieve healthy life style lunchroom (inclusief gratis lunch).

Het volledige programma vindt u hier:

9u30                      Ontvangst

10u00                    Het UMSC in een notendop

10u30                    Keynote: "Eet en beweeg jezelf gezond(er)...nooit meer naar de dokter?"
                               Dr. Servaas Bingé, huisarts en sportarts

11u15                    Korte pauze

11u30                    De invloed van gezonde voeding en beweging op multiple sclerose
                              parallelle sessies voor alle deelnemers

12u15                    Interactieve lunch
                              - U komt alles te weten over de positieve effecten van bewegen en gezonde voeding

- Personen met MS actief binnen het patiëntenplatform van het UMSC getuigen hoe

bewegen hun leven met MS draaglijker maakt

- prof.dr. Steven Laureys gaat dieper in op de mentale gezondheid.

13u45                   Uitreiking cheque VZW Boemerang

14u00                   Afsluiting en receptie

De activiteiten zijn rolstoel toegankelijk en vinden plaats in gebouw D van de Universiteit Hasselt, campus Diepenbeek.
Personen met MS mogen een partner/begeleider meebrengen. Gelieve u beiden in te schrijven.

Inschrijven is gratis maar wel verplicht. Mogen we u vragen om in te schrijven voor donderdag 17 maart via deze link.

Heeft u nog vragen of wenst u meer informatie? Stuur een mailtje naar info@umsc.be

Deze activiteit wordt georganiseerd conform de geldende corona maatregelen.

26 maart 2022
14u30
Universiteit Hasselt, campus Diepenbeek, gebouw D

Dit event is reeds afgelopen