Verlengen en reserveren van boeken

Opgelet: In de Rechtsbibliotheek is slechts een beperkte uitleen mogelijk, en dit enkel voor studenten, personeelsleden en emeriti van de Universiteit Hasselt en voor leden van de FOD Justitie.

Uitlenen

In de Campusbibliotheek kunnen studenten maximaal vier boeken tegelijk lenen voor een periode van vier weken. De leenopties in de Rechtenbibliotheek zijn beperkter. Via Mijn bibliotheek kun je controleren welke boeken je hebt uitgeleend.

Verlengen

Je kunt uitgeleende boeken tot tweemaal toe online verlengen via Mijn bibliotheek op voorwaarde dat ze niet door een andere gebruiker werden gereserveerd.

Reserveren

Via Mijn Bibliotheek kun je documenten/boeken reserveren.
Een werk dat voor lange termijn ontleend is (aan personeelsleden of emeriti) dient zo vlug mogelijk teruggebracht te worden wanneer het door een andere lezer gereserveerd wordt.

Interbibliothecair leenverkeer

Werken die niet in de bibliotheek aanwezig zijn of niet elektronisch bereikt kunnen worden, kunnen in een andere bibliotheek aangevraagd worden. Meer informatie over de procedure en de tarieven.

Gedetailleerde informatie per deelbibliotheek