Live Knowledge Platform + (LKP+) : naar een innovatief Erasmus+ project (Onderwijs)

Het project Live Knowledge Platform+ (LKP+) bestaat uit het organiseren van een kennisplatform - bestaande uit vijf internationale kennislabs en een Live Project (summerschool) in Vlaanderen - dat uiteindelijk zal bijdragen aan een Erasmus+ aanvraag met vier gerenommeerde partneruniversiteiten. Deze aanvraag beoogt het innoveren van de Live Projects pedagogie in architectuur onderwijs, geïnspireerd door de onderzoekstraditie van Living Labs, met als doel een nauwere wisselwerking tussen onderwijs en arbeidsmarkt. Een Live Project is een onderwijsvorm die architectuur- en designstudenten nauwer betrekt bij de maatschappij, meestal door een korte workshop in de (semi-)publieke ruimte (bv. een dorp, een ziekenhuis, etc.). Living Labs beogen dezelfde nauwe samenwerking maar leiden door hun veel langere duur en beproefde onderzoeksmethodieken - die we bundelen onder de term 'infrastructurering' - tot intensere wisselwerkingen en vernieuwingen.

01 februari 2016 - 31 januari 2017