Ontwikkeling van een master curriculum in Architectuur en een parallelle master design studio in TDTU Vietnam (Onderwijs)

Dit project streeft ernaar de capaciteit in onderwijs en onderzoek te verhogen in Ton Duc Thang (TDT) University in Vietnam door de ontwikkeling van een academisch masterprogramma in Architectuur te ondersteunen (a), inclusief een parallelle design studio waar een 'research by design'-methodologie wordt gehanteerd (b). Deze ondersteuning is nodig om kwalitatieve studenten- en personeelsuitwisselingen (KPI 1) mogelijk te maken in gezamenlijke mobility windows (KPI 2) in beide instituties. Bovendien kan TDT University op deze manier een belangrijke partner worden voor de rekrutering van studenten voor de internationale master in Interieurarchitectuur (2016-2017) aan de UHasselt. Het toevoegen van TDT University als partner tot het internationale netwerk van de ARK Faculteit kadert niet alleen in het beleidsplan internationalisering 2014-2017 op institutioneel niveau, maar het past ook bij internationaliseringsbeleid van de faculteit: in de regionale strategie wordt Azië geïdentificeerd als potentiële partnerregio en ontwikkelingslanden worden expliciet gekozen aangezien maatschappelijke relevantie een belangrijke missie is van de faculteit ARK. De ARK-faculteit wilt solidariteit tonen, bewustzijn creëren rond ontwikkelingszaken en participeren in capaciteitsverhogende activiteiten.

01 januari 2016 - 31 december 2017