Overeenkomst tussen UHasselt en Jimma University betreffende training visits van PhD student Debebe Moges Moshago (Onderzoek)

ENGINE (Empowering New Generations to Improve Nutrition and Economic opportunities), een geïntegreerd voedingsprogramma gefundeerd door de USAID, is een vijfjarig programma dat wordt geïmplementeerd in 4 regio's in Ethiopië. Het strategische doel van ENGINE is een verhoogde voedingskwaliteit van vrouwen en jonge kinderen met behulp van duurzame, begrijpbare, gecoördineerde en op bewijs gebaseerde interventies. Om dit doel te bereiken zijn er drie specifieke objectieven: Een versterking van het huidige voedingsbeleid, het versterken van de kwaliteit van de aangeboden voedingsdiensten en het verbeteren van de kennis en gewoonten van moeders en jonge kinderen op het vlak van voeding. Dit laatste wil ENGINE bereiken door de ontwikkeling en implementatie van een communicatiestrategie rond sociale gedragsverandering en het promoten van optimale voedingspraktijken via verschillende communicatiekanalen. Als onderdeel van het ENGINE project zal Jimma University acht PhD studenten aanduiden van 3 Ethiopische universiteiten om samen te werken met noordelijke universiteiten in gezamenlijke PhD's. Uhasselt wilt via de VLIR gefundeerde Inter University samenwerking met Jimma University academische capaciteit opbouwen in de Jimma University. Met deze achtergrond, hebben beide partijen beslist om overeen te komen over de kans voor PhD student Debebe Moges Moshago om aan het ENGINE project te werken om haar Phd aan Jimma University te behalen en de mogelijkheid te onderzoeken om een gezamenlijke PhD graad te behalen met de UHasselt.

01 september 2016 - 31 augustus 2019