Cubaans-Vlaams trainings- en onderzoeksprogramma in datawetenschappen. (Onderwijs)

Het project is gericht op het ontwikkelen van capaciteit in data science en big data-analysemethoden voor volksgezondheid, epidemiologie, biotechnologie en medisch onderzoek. Het project bestaat uit twee componenten: onderwijs en onderzoek. De eerste richt zich op de ontwikkeling van een nieuw interdisciplinair opleidingstraject in de masteropleiding biostatistiek aan de universiteit van Havana en de tweede component zal gericht zijn op capaciteitsopbouw in onderzoek (op master-, PhD- en postdoc-niveau) binnen de domeinen van volksgezondheid, epidemiologie en medische studies. In alle onderzoeksdomeinen ligt de nadruk op de ontwikkeling van onderzoeksvaardigheden in data science en grote en hoogdimensionale data-analysemethoden. Lokale partnerinstituten zijn afkomstig uit de academische wereld (Universiteit van Havana) en onderzoeksinstituten van de overheid (CIM, CENCEC, IPK), die zich richten op onderzoek op medisch, epidemiologisch, biotechnologisch en volksgezondheidsgebied en geneesmiddelenontwikkeling. De consortiumpartners uit het noorden omvatten Vlaamse partners (UHasselt en KULeuven) en andere internationale (niet-gefinancierde) medewerkers.

01 januari 2018 - 31 augustus 2022