Opzetten van een 'LIVE LAB' -platform voor 'project-based learning' met integratie van een interfacultaire 'Design & Build' studio (Onderwijs)

Binnen ontwerp- en bouw-gerelateerde opleidingen in het academisch hoger onderwijs is 'projectbased learning' veelvoorkomend en geprezen. Het doel van dit IOP is het opzetten van een 'LIVE LAB' -platform dat deze onderwijsmethode faciliteert en optimaliseert. Hiervoor zal een operationele structuur met draaiboek ontwikkeld worden bestaande uit de combinatie van en interactie tussen de bestaande leer-/werkvormen 'Design Studio Projects' en 'Live Projects', aangevuld met nieuwe interfacultaire 'Design & Build Projects'. Dit 'LIVE LAB' is innoverend door de combinatie van drie bestaande leer-/werkvormen voor 'project-based learning', een duurzame betrokkenheid van actoren, en een interfacultaire samenwerking. Daarenboven koppelt het het bijbrengen van employability skills aan maatschappelijk engagement, en versterkt het de wisselwerking tussen onderwijs en onderzoek.

01 september 2017 - 31 oktober 2019