Erasmus+ Capacity Building: CORETEV: Samenwerking en innovatie om goede praktijken te ontwikkelen (Onderwijs)

Het CORETEV project tracht een oplossing te bieden voor de meest dringende behoeften die door de Marokkaanse universiteiten zijn geuit, met name op het gebied van "evaluatie". Hierbij zullen nieuwe technologieën gebruikt worden. In het kader van dit project, zullen 4 evaluatiecentra opgericht worden (CEntres D'APpui à l'Evaluation of CEDAPE) in 4 Marokkaanse universiteiten. De 4 CEDAPE zullen samenwerken binnen het iCEDAPE-netwerk, dat het delen en contextualiseren van gemeenschappelijke tools op het vlak van docimologie zal bevorderen. Het consortium bestaat uit 6 instellingen, waaronder 4 uit Marokko en 2 uit de EU. Met de steun van Europese instellingen en evaluatie deskundigen uit het zuiden (Bolivia, Mexico) zullen de hoger onderwijsinstellingen in Marokko een belangrijke rol spelen bij de modernisering van hun onderwijssystemen door: 1) de uitwisseling van kennis tussen Noord en Zuid; 2) de oprichting van 4 CEDAPE in Marokko; 3) de samenwerking binnen het iCEDAPE-netwerk en 4) de oprichting van spin-offs die hun activiteiten in Marokko en de regio zullen ontplooien.

11 november 2019 - 14 november 2023