Innovatief onderwijsproject (IOP): Transport Innovation Challenge: een collaboratief innovatieplatform voor civic uitdagingen (Onderwijs)

De "Transport Innovation Challenge" is een te ontwikkelen opleidingsonderdeel i.k.v. het nieuwe curriculum voor de Master of Transportation Sciences. Het voorgestelde project reikt over de grenzen van opleidingsonderdeel en opleiding heen als pilootproject voor een collaboratief innovatieplatform. De studentengroep (lokale, internationale en distance-learning studenten) vormt samen met stake-holders (experts, overheden, bedrijven) een online community die civic uitdagingen in kaart brengt, analyseert en creatieve oplossingen ontwikkelt. Het toevoegen van civic uitdagingen is de ideale methode om studenten reeds in de opleiding te betrekken in de samenleving. Om de betrokkenheid van de studenten bijkomend te verhogen, wordt er gebruikt gemaakt van gamification.

01 september 2019 - 31 augustus 2021